Home / Handen & voeten / Handen & voeten / Huiduitslag door Daktarin?
Doordat ik vaak lange werkdagen heb, waar ik soms 12 uren lang dikke werkschoenen moet dragen.
Had ik nu een schimmelinfectie aan mijn tenen.
Ik smeer nu een week Daktarin zalf en de grote rode vlekken zijn bijna weg, maar nu heb ik sinds een dag of 3 precies allemaal kleine rode puntjes. (Zie foto).
Zou dit nog van de schimmelinfectie zijn of een irritatie van de Daktarin zalf?
Ik had de zalf vrij dik aangebracht wanneer ik weer moest werken in die dikke werkschoenen.
Dat kan nog van de schimmelinfectie zijn. Dik aanbrengen heeft niet veel zin. Ga ermee naar de huisarts. Die kan er dan iets anders voor voorschrijven
Bedankt voor de info.
Jeuken doet het gelukkig al enkele dagen niet meer.
Ik ben woensdag naar de huisarts geweest en hij zei dat ik gewoon verder met daktarin creme en spray mocht gaan.
Zoals op de foto te zien is mijn rechtervoet ondertussen bijna helemaal genezen, maar op mijn linkervoet is nog steeds een rode vlek te zien die niet echt veel betert, maar ook niet erger wordt. (Zie andere foto met de plek omcirkeld.
Ik zal wel gewoon mogen verder gaan met daktarin denk ik?
De plek jeukt niet of doet geen pijn.
Foto rechtervoet die bijna genezen is.
Foto linkervoet waar nog een plekje is dat moeilijk geneest.
Het was aan de beterhand aan mijn voeten en nu ben ik afgelopen nacht gaan werken waardoor ik dus de ganse nacht sokken en werkschoenen draag met vandaag als resultaat (zie foto).
Zou het niet eerder een soort eczeem zijn?
Foto vandaag
Het zou kunnen. Ga ermee naar de huisarts
Ja, volgende week ga ik eens terug naar de huisarts, want deze week is hij in verlof.
Het zal wel door wrijving en warmte in de werkschoenen komen dat het telkens terug erger wordt.
Want wanneer ik enkele dagen thuis ben, dan zie ik het telkens beter worden.
Het zal inderdaad met de schoenen en transpireren te maken hebben. Hoe lang heb je de werkschoenen al?
Zijn het speciale veiligheidsschoenen voor je werk?
Het zijn nogal vrij harde werkschoenen met stalen neus vanvoor.
Heb ze al enkele maanden, maar wanneer ik weekendwerk doe, dan draag ik ze 12 uren lang aan 1 stuk en moet heel veel op en af lopen.
Dus zweet ik ook fel in de schoenen.
Nu op aanraden van de huisarts al enkele dagen Delphi 0.1% creme beginnen smeren.
Dokter dacht aan een soort eczeem.
En nu zit er eindelijk grote vooruitgang in. (Zie foto)
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!