John (moderator)
25 december 2021 om 16:12Meer foto’s zijn niet nodig. Ik zal ernaar gaan kijken
Anoniem25 december 2021 om 16:18Bedankt, ik wacht af. Reageer je hier of op mail?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 16:20Ik zal hier reageren
ReagerenAnoniem25 december 2021 om 18:17Bedankt. Wat moest je beter zien/heb je het gezien?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 18:24Het lijkt toch echt Dyshidrosis lamellosa sicca.
Reageren
Algemene regels:
Niet te vaak de handen wassen
Gebruik bij handen wassen lauwwarm water
Parfumvrije, hypoallergene wasemulsies bij handen wassen gebruiken
Na contact met water altijd de handen insmeren met een vette zalf ( probeer Atrix)Anoniem25 december 2021 om 20:31Dank, dacht je misschien dat het wat anders was of wilde je checken of dat het was?
Was sowieso 1/2 maal per dag, douchen doe ik al veel korter en lauwer ipv warm.
Kan ik wel gewoon doorgaan met fitness/sauna/zwemmen zolang ik daarna meteen insmeer?
Zou dyshidrosis lamella sicca uiteindelijk ook weg kunnen gaan vooraltijd/lange tijd nadat het is vervelt?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 20:48Ik wilde het alleen maar even goed van dichtbij zien. Je kunt gewoon alles doen. In de regel herstelt het vanzelf.
ReagerenAnoniem25 december 2021 om 21:10Bedank voor alle maanden hulp ondanks ik irritant was! Fijne kerstdagen.
Moet ik nog bloedondersoek vragen of nutteloos?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 21:16Misschien kan het geen kwaad om het toch te doen. Maar dat moet je dan zelf beslissen
ReagerenAnoniem8 januari 2022 om 22:03Hey John nog een vraag. Na douchen/watercontact is me handen zo. Lijkt dit niet op https://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/atxt/aquagenic-wrinkling-of-the-palms.htm ?
ReagerenJohn (moderator)
8 januari 2022 om 22:09Je moet eens wat meer van dat internet afblijven en niet voortdurend op symptomen googlen. Je wordt er namelijk niet wijzer van maar het roept alleen maar meer vragen op
ReagerenAnoniem8 januari 2022 om 22:16Ja dat is zo, vroeg het me alleen af omdat het na water contact (douchen/handen wassen) er zo uit ziet en online zag ik soortgelijke fotos. Maar jou mening kan het wel zo zijn of niet?
ReagerenJohn (moderator)
8 januari 2022 om 22:19Denk het niet. Eerder toch wat we al besproken hadden
Reageren