Hoi John, ik heb dus toevallig vandaag na lange tijd dat ik heldere vocht blaadjed kreeg op me voorarmen/armen. Aandoening heet Milaria crystallina of sudamina. Ik ben zelf hier geboren maar me ouders van spanje. Tevens krijg ik ze ook op me benen in de zomer (als we veel lopen / 35 graden e.d. Vroeger had ik hier nooit last van, nu opeens wel, nu ook zonnen in tuin en krijg ik het op me armen. Is hier een creme of iets voor? Online wordt ik niet wijzer
Moet er bij zeggen als ik extreem zweet bij kickboks training ik het niet krijg. Laatst in spanje geweest 3 weken zon elke dag met insmeren en ook geen last. Opeens vandaag weer, kan het te maken dat klimaat / vocht hier anders is dan daar? Is er een creme voor? Schaam me als ik het krijg en krab ze dan meteen open
Als je de pagina waarnaar je verwijst helemaal hebt gelezen, dat heb je dus ook kunnen lezen hoe het behandeld zou kunnen worden en wat je kunt doen om het te voorkomen. Wil je er een crème voor, dan moet je naar de huisarts gaan
Snap ik, maar hoe kan het opeens komen, en helemaal erger op 1 plek?
In spanje geen probleem gehad, wel ingesmeerd met zonnebrand dagelijks, vandaag niet in de tuin dan, en opeens vandaag na kickboksen en sauna werden het er ook meer (nog nooit last gehad) bij zweten boksen/trainen of sauna.
Kan het komen doordat misschien huid te droog is / verbrand?
Dat zou kunnen. Een samenloop van omstandigheden
Bedankt, ik ga wel biodermal pcl-e creme tegen droge huid smeren en straks met warme dagen zonnebrand, kijken of het dan terug komt.
Het is nu al weer weg gegaan (zo goed als) schaam me ervoor en voelt/ziet lelijk uit als t komt