- Anoniem24 december 2021 om 23:20
Hoi John,
Alvast een fijne kerstavond/ kerstdagen.
Ik ben eerder al hier geweest in Juni/Juli/Augustus toen ik opeens rode bulten kreeg op me handpalmen/vingers/voetzolen. Die na weken weggingen en daarna vervellen.
Ik was Jan als je het nog herinnert. Ik heb daarna in november en December nog een ander dermatoloog gezien maar heb toch nog vragen aan jou waarbij ik je mening wil vragen.
Het was maanden redelijk gegaan, maar nu begint me vingers toch te vervellen zoals niet voorheen gebeurd was. Dermstoloog zei al dat ik “dyshidrosos lamella sicca” heb. Ze zei droge huid handen maar net aan nog geen eczeem. Ik heb dus een tijdje dat me vingers opeend heletijd gerimpeld zijn, helemaal als ik ze strek. Zie fotos.
Is dit onderdeel van de aandoening? Als ik online kijk zie ik niet dat mensen hun vingers zo gerimepld zijn als mijne.
Kan dit miss iets anders zijn? Ben 30, verder gezond en nooit problemen gehad met gezondheid.
27 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 00:05Dat hoort erbij. Gebruik eens een handcrème. Atrix
Reageren
Werk je veel met je handen?Anoniem25 december 2021 om 00:24Werk met computers dus niet extreem veel. Bij fitness gebruik ik nu al 2 mAanden handschoenen. Handcreme gebruik ik eucerin met urea op advies.
Oogt de rimpel vingers op eczeem of iets anders?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 00:53Het zoet mij niet aan eczeem denken (nog steeds niet)
Reageren
Zijn je vitamines op orde? ( als een bloedonderzoek gedaan?)
Drink je voldoende water ( min. 2 liter per dag)Anoniem25 december 2021 om 00:58Laatste dagen amper water nu fitness dicht is anders 3/4l per dag. Geen bloedonderzoek gedaan of gehad. zou ik ha daarvoor moeten vragen?
De rimpelende vinger/vervellen is sind kort.. ik probeer geduldig te zijn
ReagerenAnoniem25 december 2021 om 00:59John (moderator)
25 december 2021 om 01:04Laat dan een keer je vitamines controleren. En zorg dat je voldoende drinkt.
ReagerenAnoniem25 december 2021 om 11:38Bedankt, was naar dermatoloog gegaan toen ik heletijd die rimpelde vingers had, ondanks handcreme 5x per dag. Na douchen, bij slapen, na handgebruik (fitness) en gebruik handschoenen. Ze adviseerde handcreme met urea dus gebruik eucerin ureaplus 5% dagelijks en oxhtend na douchen en voor slapen 30%.
Dus paar dagen na de visite bij dermstoloog begon het vervellen zoals niet voorheen. Bij slapen gebruik ik ook aquaphor met katoenen handschoenen.
Ik zal proberen per dag 2 liter water weer te drinken.
1. Moet ik huisarts gewoon bellen om te vragen naar een vitamine onderzoek via bloed?
Reageren
2. Ik moet niet de velletjes trekken toch?
3. Heb je ooit deze aandoening meegemaakt/gezien?
4. Online lees ik dat in zomer ergst is, alleen bij mij leek het mee te vallen. Kan het ook door winterweer verergeren?John (moderator)
25 december 2021 om 15:39Vraag 1: Ja
Reageren
Vraag 2: Nee
Vraag 3: Ja
Vraag 4: Kan ook in de winter.Anoniem25 december 2021 om 15:41Bedankt, jk ga HA bellen voor onderzoek. Ziet er nu zo uit buiten, is alleen vervellen en uiteindelijk lost het zichzelf op toch?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 15:51Ik kan niet goed inzoomen op de foto’s
Stuur mij de tweede foto als je wilt even per mail (F8243EDF-8C5D-4B7D-8CFD-823EA6EF878B.jpeg) Er is iets dat ik even beter wil bekijken.
Mail: [email protected]
ReagerenAnoniem25 december 2021 om 15:54Zojuist gemaild de 4 fotos
ReagerenAnoniem25 december 2021 om 16:05Wat zou je beter willen bekijken? Wordt een beetje bang…
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 16:08Je hoeft niet bang te worden . Ik wil er alleen even beter naar kijken
ReagerenAnoniem25 december 2021 om 16:09Ah oke. Meer omdat je zei er is iets wat ik beter wil kijken.
Heb je ze in goede
Orde ontvangen?Als je meer fotos wilt kan ik maken/mailen
Reageren