Zoeken Vraag het forum

Peesontsteking voet en heup

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sylvia80

Ik heb bij m’n linker voet en m’n linker heup een peesontsteking zitten.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat hebben jullie er tegen gedaan en wat hebben jullie gedaan om het niet  opnieuw krijgen te voorkomen?

Ik dacht zelf er aan misschien zooltjes aan te meten.

Hoe snel gaat dit gemiddeld over?

4 reacties
    Reageren
    Suzan

Hey,

Ben je er ook mee onder behandeling bij bijvoorbeeld een orthopeed? Want die kan je waarschijnlijk het beste een behandelplan voorschrijven.

Een vriendin van mij zit al meer dan een jaar met een peesontsteking in haar voet/enkel. Zij is inmiddels bij een podotherapeut geweest en heeft zooltjes aangemeten gekregen, de fysio heeft shockwave gedaan en verder heeft ze alles geprobeerd wat betreft oefeningen, minder belasten, helemaal niet belasten, een brace, tape, ontstekingsremmers en tot nu toe geen enkel resultaat.

Ik zou je echt aanraden gelijk naar een orthopeed of revalidatie arts toe te gaan en niet zelf allerlei remedies te proberen. Als je gelijk de juiste therapie krijgt voorgeschreven, ben er waarschijnlijk het “snelst” vanaf.

Sterkte, want het kan echt een langzaam proces zijn!

Groetjes Suzan

Reageren
    Sylvia80

De huisarts wil als het over 6 wkn niet beter gaat een injectie in m’n heup geven en raadde ook zooltjes aan. Ze vindt het te vroeg voor een verwijzing.

Tsja….. En afvallen…… Als dat nou eens zo simpel was.

Reageren
    Suzan

Dan zou je naar een podotherapeut kunnen gaan om zooltjes te laten aanmeten. Misschien kan die je verder ook advies geven waar je verder mee kunt.

Ben je ook al bij een fysiotherapeut geweest? Die hebben ook verschillende manieren om peesblessures te behandelen zonder gelijk een injectie te geven.

Zelf zou ik eerst de oorzaak van de ontsteking willen weten voor ik een injectie liet zetten, van verschillende fysiotherapeuten heb ik gehoord dat die injecties op korte termijn misschien even helpen. Maar op lange termijn schadelijk kunnen zijn voor de pezen.

Als je de oorzaak weet en dus weet dat je die kunt aanpakken met zooltjes en/of fysio, zou ik daar voor kiezen. En als die oorzaak niet duidelijk is, zou ik zelf eerst een verwijzing willen vóór ik een spuit liet zetten.

Reageren
    Sylvia80

Bedankt voor je antwoord en Sorry voor de late reactie.

Ik loop sowieso bij een fysiotherapeut. Hij zegt een overbelasting omdat ik meer ben gaan bewegen/wandelen.
    We hebben al dry needling geprobeerd, het is losgemaakt maar het geeft steeds maar even verlichting.
    We hebben het trainingsprogramma aangepast. Gekeken of minder wandelen effect had.
    Ik heb na de vakantie een afspraak met de podotherapeut staan.
    De fysio is zelf in principe ook tegen een spuit maar denkt in dit geval dat het net even het zetje kan zijn om genezing te helpen en daarna weer rustig op te bouwen.

Reageren
Reageer op: Peesontsteking voet en heup
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.