- Wen16 juni 2018 om 17:45
Ik ben een danser en dansdocent. Deze maand drukke maand met veel wedstrijden en uitvoeringen. Maandagavond lesgeven en daarna zelf getraind (ook veel sprongen geoefend). Daarna naar bed gegaan. Volgende ochtend (dinsdag) stond ik op en had ik ineens een stekende pijn rond de plek van m’n middenvoetsbeentje. Tijdens ’t lopen en als ik m’n tenen naar me toe trek. Als ik rond die plek druk doet ’t ook pijn. Ging woensdagochtend maar gelijk naar de dokter omdat ik nog zoveel moet dansen komende weken. Je ziet verder niks geks aan de voet. Hij zei peesontsteking. Zalfje en pilletjes mee. Ondertussen is ’t zaterdag maar twijfel aan wat de dokter heeft gezegd. 1. Omdat de pijn nog niet minder is / alleen maar erger word. En 2. De vragen die hij aan me stelde en mijn antwoorden kloppen niet met de oorzaken of kenmerken van een peesontsteking. Hij vroeg bijv. Wordt ’t naarmate de dag vordert minder? Nee. Juist erger. Wat voor schoenen draag je? Altijd wisselend, wel goede sneakers en met dansen ook een stevige dans sneaker. Ben niet in de afgelopen periode gewisseld van schoen of iets dergelijks. Hij zei dat ik ’t 2 weken moest aankijken en als ’t dan nog niet weg was terugkomen.. Nu heb ik dus al paar dagen rust genomen maar wel gewoon blijven lopen. Maar ’t wordt nog echt niet minder, eerder alleen maar erger. Wat denken jullie? Twijfel zo snel omdat ik namelijk zsm weer moet en wil kunnen dansen, maar ben bang dat hij een verkeerde diagnose heeft gesteld.
4 reactiesReagerenWen16 juni 2018 om 17:49Ohja, soms knakt ’t ook rond m’n middenvoetsbeentje als ik loop
ReagerenJohn (moderator)
16 juni 2018 om 18:09hij zei 2 weken en je verwacht dat het binnen 3 dagen over is… ik zou er toch maar rekening mee houden, dat het nog even gaat duren. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan.
ReagerenWen16 juni 2018 om 18:57Nee dat verwacht ik niet. Maar gezien het feit dat mijn dokter al wel eens vaker verkeerde diagnoses heeft gesteld en wel laks is.. Probeer ik toch vast verder te kijken gezien ’t feit dat ’t alleen maar erger wordt en ik zsm weer moet kunnen dansen.
ReagerenJohn (moderator)
17 juni 2018 om 00:48Ga eens naar een fysio en laat ernaar kijken
Reageren