6 kilo aangekomen korte tijd

  • #1

    Ik ben in korte tijd ongeveer 2 a 3 maanden opeens 6 kilo aangekomen. Ik was even al bang dat ik zwanger was door de pil heen maar heb een test gedaan en die was negatief.

    Ik heb wel tijdens de lockdown vrij gehad en de zomer ook nog. In deze periode van maart tot juli was ik juist 6 kilo afgevallen maar nu de vakantie gestopt is heb ik constant honger en merk dat ik gewoon echt teveel eet denk zeker 3000 cal per dag. Maar het lukt me niet om minder en gezonder te eten want dan voel ii me heel raar en leeg en de drang om dan toch te eten in de avonden is dan zo groot dat ik het niet kan weerstaan.

    Hoe kan ik van die enorme eet behoefte afkomen en waar kan dat aan liggen?

    Reactie
    #2

    Het is toch vooral een kwestie van discipline

    Reactie
    #3

    He Jada,

    Wat naar dat je zoveel bent aangekomen en hier ook echt mee zit.
    Je schrijft dat je in de avond vooral raar en leeg voelt en dat je dat vult met eten.
    Althans, zo komt het op mij over.
    Weet je waar dat rare en lege gevoel vandaan komt? Spelen er dingen in je leven waar je mee zit?
    Het zou kunnen (hypothese) dat je ergens verdrietig om bent, last van de stress van corona hebt, heel veel stress hebt en juist in de avond als je wordt stop gezet voelt wat er aan de hand is. dat gevoel is misschien wel lastig te verdragen en als je eet ben je bezig met eten en voel je dat verdriet/angst/spanning enz niet.

    Zou dit kunnen spelen? Als dat zo is kun je er misschien met een collega, vriendin, eventuele partner of de huisarts over praten om te kijken wat er is.

    Dit is slechts een hypothese!!! Ik zeg niet dat dit zo is maar dat het zo kan zijn. Ik denk dat gewoon minder eten als je je zo rot voelt een te makkelijke oplossing is. dat is symptoombestrijding en geen aanpak van het probleem.

    Succes en als we je kunnen helpen, laat het maar weten.

    Reactie
    #4

    Pil ontregelt je eigen hormoonhuishouding, bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen. Dit alles kan gewichtstoename bevorderen en je eetlust ontregelen. Had zelf een pessarium tijdens mijn vruchtbare jaren.

    Verder belangrijk om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden door te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Beter dus geen stapels brood met een beetje beleg maar bijvoorbeeld een zelfgemaakte maaltijdsalade met een beetje brood. Matig met snelle suikers. Geraffineerde suikers beter vermijden. Vooral ook zorgen voor  groenvoer bij elke maaltijd omdat dat ook vult. Ook niet te vaak eten, om een teveel aan insulinepieken te voorkomen.

    Reactie
Reageer op: 6 kilo aangekomen korte tijd
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief