Zoeken Vraag het forum

te weinig kunnen eten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben sinds 3 weken op dieet. En het ging in het begin er goed. Ik at regelmatiger en sloeg ook geen maaltijd meer over. Daarbij sport ik minstens 4x p.w. Niet extreem, bestaat uit 20/30min lopen met tussendoor stukjes rennen.

Nu alleen het probleem is dat ik sinds een week heeel snel vol zit. 1 botherham in de ochtend gaat er al met moeite in. En bij t avondeten zijn het ook nog maar porties van heb ik jou daar. Toen ik begon met dieeten vond ik al ik toch nog te weinig kcal binnenkreeg. Omdat het meeste toch weinig kcal bevat. Maar nu is de kcal inname nog meer omlaag gezakt.

Wat kan ik hieraan doen?
    Want ik wil niet het jo-jo effect of dat later de kilos weer heel snel eraan weer zitten.
    Proppen en de maag oprekken heeft geen zin want dan wordt ik enorm misselijk.

Bij voorbaat dank

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je bent pas 3 weken met en dieet bezig. Je maag is daar nog niet kleiner van geworden dus oprekken is sowieso niet nodig…
    Ben je veel andere dingen gaan eten? Gebruik je supplementen?

Reageren
    Anoniem

Ik ben opzicht niet andere dingen gaan eten. Wel meer groente en wat meer fruit. Verder gebruik ik niks van supplementen of wat dan ook.

Reageren
    John (moderator)

Drink je wel genoeg?

Er moet een reden zijn voor de klacht. Ga eens naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Ik drink meer als genoeg water. En ik ben niet door mijn dieet meer water gaan drinken. Ben altijd al iemand geweest die veel drinkt.

En dat kan ik doen ja, als het nog veel langer blijft aanhouden.

Dacht voor nu ff deze site te raadplegen, ik zie geen reden voor meteen onrust nu.

Reageren
    John (moderator)

Deze toestand niet alleen niet te lang duren….anders zou er een omgekeerd effect kunnen ontstaan. Gewichtstoename ipv gewichtsafname..

Reageren
Reageer op: te weinig kunnen eten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.