Zoeken Vraag het forum

weinig eten misselijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • qextiz

Ik heb al een paar weken last van overgeven. Ik dacht eerst griepje. Maar na veel aandringen zei dokter dat het wel over ging. Maar nu heb ik er dus al bijna 2 week last van. Ben bijna meer als 5 kilo afgevallen. Zodra ik zuivel binnen krijg moet ik al eerder overgeven doordat er ook veel taai dik slijm in me mond heb.
    Ik dacht zelf miss werkt maagklep niet goed of ontsteking van maagwandvlies ofzo.
    Maar de dokter keek bloedsuiker na die was 6.3 dus goed-vroeg me af waarom die hierna keek- verder keek dokter nergens na en was ik binnen 3 min weer weg kon hij weer verder. Toch kreeg ik op aandringen nog omperzol activs(Sorry als ik het verkeerd schrijf)

Maar weet iemand misschien wat ik nu heb want ben niet van plan nog meer aftevallen: en wil erg graag weer normaal eten inplaats van 3 crackers op een dag en nog geen halve liter water.

Alvast bedankt voor reacties

4 reacties
    Reageren
    Diederik

Als je al twee weken last hebt van overgeven, ga dan even terug naar de huisarts, al denk ik dat de huisarts je toch zal adviseren af te wachten. Maar misschien kan de huisarts in gesprek met jou aanvullende diagnostiek bedrijven waardoor duidelijker wordt wat er bij jou aan de hand kan zijn.

Dit soort problemen houdt meestal vanzelf weer op, bijvoorbeeld omdat de stress over is, of omdat een virale infectie bestreden is door het lichaam, maar bij jou dus niet.

Als er telkens maagzuur omhoog komt, dan kan dat schadelijk zijn voor de keel en de mond.

Reageren
    Anoniem

Overgeven kan in de meeste gevallen geen kwaad. Bij misselijkheid is overgeven vaak een opluchting. Als de maag leeg is, komen de maag en darmen meestal vanzelf weer tot rust. Wel kunt u veel vocht verliezen als u vaak moet overgeven, zeker als u ook diarree heeft. Als u te veel vocht verliest, kan uw lichaam uitdrogen. Dat kan gevaarlijk zijn.

Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF20.htm

Reageren
    qeuntiz

ik plaatste het eerste bericht,
    ik heb inmiddesl dus allerlei ziekenhuis onderzoeken gehad
    nu blijkt dat dat mijn maagklepje niet juist sluit. dus daarvoor kan ik misselijk zijn maar hiermee zou je volgens mij is dit aangeboren dus dat het nu ineens zo gebeurde, dan moet er ergens een reden voor zijn.. en dat blijkt lactose intolerantie te zijn… jong volwassenen kunnen hier last van krijgen.
    o
    dus tja, twas wel bijna 3 maand onderzoek maar nu hebben we dus eindelijk antwoord, ebn bijna 15 kilo afgevallen en sta nu onder een dietiste om weer genoeg energie te krijgen etc, krijg ik nutridrink etc, om de nodige calorieen binnen te krijgen.

iig nog bedankt voor de reacties!

Reageren
    quentiz

oja ook moet ik omerprazol activis 2 keer daags gebruiken in de hoop dat mijn maag rustig word en ik daardoor ook weer meer kan opnemen en geen kleine beetjes meer hoef te eten.

verhueg me nu al stiekem op een big mac;)

Reageren
Reageer op: weinig eten misselijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.