- ivo23 maart 2013 om 12:05
goedemiddag,
ik heb een vraag over koolhydratenvrije (of -arme) dieten? Tegenwoordig hoor je er zo veel over ivm vermageren maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je dan constant honger hebt of tenminste een hongergevoel. Ik eet 6 sneden bruin brood (2 ochtend – 4 middag) en ’s avonds aardappelen,rijst of griesmeel. Ik geef toe dat ik bij aardappelen misschien te veel eet omdat je dat moeilijker kan schatten maar rijst en griesmeel is altijd voor 1 persoon.
Ik eet heel weinig vlees (geen rood vlees maar vooral kip) en lust heel graag groenten. Maar als ik alleen groenten zou eten en geen koolhydraten, heb ik heel de dag en avond honger. Bovendien, wat kan je dan ’s middags eten? Toch niet weer slaatjes, want dat eet ik heel dikwijls ’s avonds.
Ik heb wel overgewicht maar volgens mijn (bescheiden) mening ligt dit aan het snoepen. Dit kan ik echt niet laten, en dan vooral rond 22.00 uur. Dit is een regelrechte verslaving.
Hoe kan ik dan nog vermageren? Kleinere porties eten met als gevaar om honger te hebben en dan grijpen naar snacks?8 reactiesReagerenSnoepen23 maart 2013 om 14:04Snoepen vlak voor het slapen is een killer. Probeer daar dus mee te stoppen.
ReagerenNina23 maart 2013 om 14:07Anoniem23 maart 2013 om 14:15Lees meer vragen en antwoorden over gezond afvallen:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Gezond+afvallen&sa=zoekenKim23 maart 2013 om 15:47Hierbij mijn eet-schema. Ik heb voor een caloriearm dieet gekozen, omdat ik niet zo van aardappels, rijst, brood etc houd.
Ontbijt:
Groene thee
4 Schijven ananas
Magere kwark/ yoghurt met Crusli10.00
Twee appels of ander fruit13.00
Groente/tomatensoep van AH
Potje met groenten
Vis 125 gr (forel of zalm)15.00
1 Stuk fruit16.30
Avondeten:
Hele grote portie groenten (3 a 4 porties)
Meestal vis (soms kip of gehakt)20.00 u
Fruit22.00
Kipfilet of 2 eieren (5 x per week)Tussendoor drink ik veel groene thee en water gecombineerd met aanmaak limonade. Ik kom zeker aan de drie liter per dag.
De reden dat ik nog zo laat eet is omdat ik dan van mijn opleiding terug kom en dan zo`n honger heb.
Verder heb ik soms een eetbui (heb boulimia gehad maar heb al jaren niet meer overgegeven :D). Ik probeer deze eetbui zo veel mogelijk onder controle te houden en pak dan eerst gezonden dingen en sluit vaak helaas toch af met wat zoetigheid. Ik heb deze week pas 1 gehad dus dat gaat goed en mijn doel is natuurlijk om er geen 1 te krijgen!
Reagerenchondron24 maart 2013 om 13:44Hoe voel je je bij het afvallen?
ReagerenKim25 maart 2013 om 12:04Hoi Chondron,
Heb je het tegen mij? Ik heb hier helemaal geen bericht geplaatst. Had het onder een ander kopje gedaan. Ze zullen het wel linken omdat het er mee te maken heeft.
Hoe ik me voel met afvallen? Ben pas een week bezig. Ik voel me er wel goed bij alleen twijfel ik heel erg over mijn laatste maaltijd. Is die echt heel slecht?
ReagerenIvo25 maart 2013 om 18:52Dag Nina
Reageren
ik ben 1.87 m, 43 jaar en weeg +- 115 kg.
Sinds 2 jaar fiets ik (bijna) dagelijks naar het werk. Dit is ongeveer 1 uur en 10 minuten per dag fietsen. Ik fiets wel door maar niet spurten. Dat kan ik ’s morgens niet maken omdat ik niet kan douchen op het werk.
Ik heb wel fitness gedaan een 5 tal jaar geleden en dat zou ik terug willen hervatten. Alleen, ik sport omdat het moet, niet omdat ik het graag doe. Het dagelijks fietsen doe ik echter echt wel heel graag.
Het zit bij mij echt bij de suikerverslaving, vrees ik.Lola25 maart 2013 om 19:10Hai Ivo, rustig beginnen. Dan blijf je er plezier in houden. Heel goed dat je fietst! Houd vol!
Groetjes Lola
Reageren