Zoeken Vraag het forum

Foutief dieten … en de weg terug?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Foutief dieten … en de weg terug?

Ik denk sinds kort echt aan een foutief dieet na een korte periode goed ziek zijn en diarree en dan het advies met overgewicht om te gaan dieten. Een diabetesdieet vanwege BMI overgewicht en verhoogde suiker.

Ik ben 16-18 kg afgevallen sinds november (de laatste tijd niets meer hoor) … maar … ik denk dat dat alleen maar vocht, zouten e.d. was …. Nu heb ik geen spierweefsel meer om mijn buik en hangt het vel de slappe buikwand rond mijn taille/middel (dat zit ook enorm vervelend). En ik heb ook hormonale stoornissen (geen testosteron …). Dat schijn je bij bepaalde dieten en b.v. het niet voldoende binnenkrijgen van eiwitten ook te krijgen.

Bij elk bezoek aan de dokter heb ik ook altijd volgehouden dat m.i. iets mis was met de vocht en elektrolytenbalans in de weefsels. Hij wimpelde dat weg en gaf mij een diabetesdieet advies…. En deze nachtmerrie duurt nu al maanden en ik voel me ondanks het afvallen steeds slechter en belazeder.

Enige symptomen;
    – vermoeidheid (ja, en wegvallen en overmoeid overdag)
    – duizeligheid (ook, bij opstaan ed)
    – prikkelbaarheid (dat ook)
    – slaapstoornissen (al maanden)
    – concentratiestoornissen (concentreren is niet mogelijk met de problemen waar ik al 4-5 maanden mee rondloop))
    – spierkrampen (.. en een branderig gevoel in spieren)
    – snel gewichtsverlies (binnen zeer korte tijd zo’n 18 kg afgevallen … ca. 3-3,5 maand)
    – misselijk gevoel (bij zitten … omdat een pens is ontstaan op de hoogte van mijn blaas en die knelt de broek af)
    – drukkend gevoel op borst
    – pijn in de rug vanaf de nieren uitstralend naar boven (m.i. nierinsufficientie)
    – soms hoofdpijn
    – droge traanklieren, mond en speekselklieren
    – slechte doorbloeding
    – koude handen en voeten
    – een dorstgevoel ….
    – obstipatie en moeilijk kunnen plassen

Kan iemand mij hierover van raad voorzien?

2 reacties
    Reageren
    chondron

Heb ook absoluut geen spierweefsel meer rond de buik en heb problemen met vochtopname door nier.

Reageren
    Emma

Hai, ik ben van mening dat je het best een diëtist kunt raadplegen. Je hebt zoveel klachten dat ik als ik jou was, niet zomaar een advies van een leek zou vragen…

Succes

Reageren
Reageer op: Foutief dieten … en de weg terug?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.