Zoeken Vraag het forum

Slecht eetpatroon

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben al een jaar ziek, maagklachten als maagpijn, maagzuur (pak hiervoor Omeprazol) en misselijkheid en opgeblazen en vol gevoel. De misselijkheid is het ergst.
    Nu ben ik depressief geworden en gebruik nu een tijdje fluoxetine. Dit heeft mijn eetlust nog meer laten kelderen.
    Ik eet dus eigenlijk alleen geroosterd brood, croissantjes, droog brood met beleg als jam en suiker met boter, pannenkoeken, licht verteerbare koekjes en eierkoeken. Heel af en toe avondeten maar dan maar een paar aardappelen.
    Geen vlees meer en geen warm zout eten. Daar wordt mijn misselijkheid erger van.
    Nu de vraag die ik wilde stellen:
    Kan dit eentonige dieet mijn lichaam kwaad? Mijn ontlasting is nu eindelijk goed (dagelijks) en eerst was dat ook erg slecht, verstopping. De misselijkheid blijft beperkt met dit voedsel wat ik nu alleen eet.
    Of kom ik zo dingen te kort? Ik slik wel twee vitamine pillen op een dag om toch ijzer binnen te krijgen.
    Graag antwoord op of dit slecht is voor mijn lichaam of dat dit gewoon (langdurig) kan? Geen warm avondeten?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Warm avondeten is niet perse nodig. Als je maar zorgt dat je voor de rest alle voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft binnenkrijgt.
    Je voeding bevat wel veel vet. Dat is niet goed voor je lichaam. Met name voor je cholesterol. Dat kan een verhoogd risico geven op hart- en vaataandoeningen.

Reageren
Reageer op: Slecht eetpatroon
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.