Niet meer durven eten

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Ik (19) heb een lange tijd veel stress gehad door school. Ik ben mentaal over m'n eigen grenzen heen gegaan, wat heeft geleid tot extreem veel stress. Door die stress ben ik aanzienlijk minder gaan eten (van 2/3 maaltijden p/dag naar ongeveer anderhalve maaltijd per dag). Vooral tijdens het avondeten ontstaat er een angst waarbij ik het gevoel heb alsof ik moet overgeven als ik ga eten, omdat dat een aantal keer gebeurt is helaas. Door dit alles heb ik wel een zeker hongergevoel gekregen, maar wanneer ik dan een poging doe om toch een warme avond maaltijd te nuttigen, heb ik toch weer binnen een paar happen het gevoel van misselijkheid. Daarbij onstaat er ook een soort paniekaanval. Zweterige handen, snelle/flitsende gedachten aan het overgeven en meer. Doordat ik door het weinige eten niet meer normaal kon functioneren ben ik zelfs tijdelijk gestopt met mijn studie, omdat ik het niet meer volhield.

Ik heb reeds een psychiater bezocht met mijn problemen, echter raadde hij mij alleen aan om een  strikt etensschema aan te houden. Uiteraard hielp dat een beetje, maar voor alsnog is het niet beter geworden. Heeft iemand misschien tips om toch over die angst heen te komen of het op een andere manier te zien? Alvast bedankt voor de moeite!

Reactie
Reageer op: Niet meer durven eten
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief