dieet

  • #1

    hoi lezers,
    ik ben 18 jaar 1,70 en 83 kilo. daar moet iets van af…
    ik heb b’tween zero, snack a jack paprika bbq, philadelphia bieslook met volkoren bolletjes krackers, snoep paprika, komkommer en kipfilet als beleg aangeschaft.
    daarbij ook een trage schildklier
    ik hoop op makkelijk afvallen.
    zijn dit goede tussendoortjes en hebben jullie tips?

    Reageer
    #2

    Heb je ook al een plan om te sporten gemaakt?

    Reageer
    #3

    Hey,

    Ik denk persoonlijk niet dat je met alleen gezonde tussendoortjes voldoende af gaat vallen. Daarnaast zijn de dingen die jij noemt ook niet allemaal even geschikt voor in een dieet.
    Niet lelijk bedoeld,maar gezien je leeftijd en je gewicht,moet er toch wel
    wat meer dan "iets" af om een gezond gewicht te bereiken.
    En dan is het heel goed van je dat je die stap wilt zetten!

    Als ik je een tip mag geven, dan zou ik je aanraden om naar een sportschool of lifestyle coach ( die zitten tegenwoordig vaak ook in de grotere sportscholen) te gaan.
    En daar samen met een trainer en/of voedingsdeskundige een plan te maken om meer te gaan bewegen en gezond te gaan eten. Dan zul je zien dat wat jij gezonde snacks noemt,misschien eigenlijk helemaal niet zo goed zijn.

    Bewegen is echt het aller belangrijkste als je wilt afvallen,alleen moet je dan wel zorgen dat je daar de energie voor binnen krijgt. Dus tussendoortjes eten die na het sporten je lichaam van brandstof voorzien,anders sla je al die goedbedoelde light producten net zo hard weer op als vet reserve,omdat je lichaam er op dat moment niks mee kan. En wordt het bewegen steeds moeilijker omdat je geen energie hebt.

    Laat je dus adviseren door iemand die er verstand van heeft en een plan op maat voor jou kan maken. Dat werkt om af te vallen het beste, plus dat een stukje mentale begeleiding ook erg prettig is op momenten dat je het even moeilijk vindt.

    Succes, groetjes Suzan

    Reageer
    #4

    Belangrijk is vooral een stabiele bloedsuikerspiegel. Dit doe je door bij elk eetmoment complexe koolhydraten te combineren met eiwitten, vetten en vezels, zodat je je bij de juiste hoeveelheid ook verzadigd voelt. Beter bijvoorbeeld een zelfgemaakte maaltijdsoep, maaltijdsalade of omelet met een beetje brood dan veel brood met dun beleg. Regelmatig eten maar niet te vaak. je bloedsuikerspiegel ondersteunen doe je ook met bepaalde voedingssupplementen maar ook bijvoorbeeld edelgistvlokken bij het eten. Een natuurgenezer zou je verder kunnen adviseren wat je voedingspatroon, darmflora en hormoonhuishouding betreft. Ontregeling van je schildklier heeft ook weer te maken met onderliggende factoren.

    Reageer
    #5

    Beter dus zo min mogelijk tussendoortjes omdat je elke keer dat je eet insulinepieken krijgt, waardoor je juist moeilijker afvalt. Gaat ook eerder om de vetverbranding dan om zogenaamde verbranding van calorieën.

    Reageer
Reageer op: dieet
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief