Goedenavond allemaal.
Ik zit op een breekpunt en ik kan niet meer.
Mijn vriend is echt een gezondheids freak en heeft zijn geluk dat hij cardio en krachttraining leuk vind.
Nu heb ik de pech dat ik klein ben (1m56) en weeg 65 kg.
Mijn vet slaat zich overal op, op m'n boven armen, benen, kuiten, buik schouders en mn gezicht.
Opzich weet ik dat dat een goed teken is, want als je gaat afvallen val je dan overal af als je bijvoorbeeld aan cardio doet. Maar mijn vriend (en nee ik wil hem niet verlaten want er zit een verleden achter waardoor hij is zoals hij is en ik wil hem ook niet achterlaten met zijn sores.
Maar hij vind het erg vervelend dat ik door de jaren heen zo aangekomen ben (we zijn al 20 jaar samen) dus we zijn al samen vanaf ons 16e en 17e.
En heel veel meegemaakt. We hebben samen een kind van bijna 12.
En ikzelf wil ook gewoon mijzelf goed, zeker, en fijn voelen. Maar waarom lukken mij die 10 kilo dan niet?
Ja oke, sporten lukt niet zoals het hoort door een probleem aan mijn been waar ik al 1.5 jaar voor thuis loop (ook dit werkt niet mee in onze relatie want hij werkt veel thuis dus zitten wij veel op elkaars lip.) Medicatie heb ik hiervoor, tramadol.
Wat vinden jullie, wat raden jullie mij aan?
Ik wil echt niet bij mijn vriend weg, maar ik wil gewoon afvallen zodat ik mijzelf ook weer goed voel.
En zeker, en dat ik zie dat hij ook trots is op zijn partner.....
Op dit moment zitten we in de fase dat als alles zo door gaat, wij beter uit elkaar kunnen gaan. Maar dat is eigenlijk niet wat wij beide willen.
Hij zit trouwens ook al jaren in een depressie en heeft er nu pas medicatie voor. Maar ook daar reageert hij niet goed op, want hij is al dood moe als hij paracetamol slikt.
Dus nogmaals, ik wil hem ook niet in de steek laten....
Mijn vraag is echt, of iemand die er verstand van heeft met mij mailadressen uit wil wisselen voor motivatie, tips en gewoon samen dit kunnen doen. Is dit een goed idee? Wie zou dit willen?
Ik hoor het graag.
Vriendelijke groetjes van mij
Sport jij onder begeleiding van bijvoorbeeld een trainer?
Dat zou ik je aan willen raden.
Dan heb je iemand die je steunt en advies geeft die wat verder van je af staat dan je vriend en op een objectieve manier jou vorderingen bekijkt.
Ook met een blessure zijn er zoveel oefeningen die je wel kunt doen, zowel cardio als krachttraining, dat je echt gewoon een volwaardige work out kunt doen.
Een personal trainer of trainer in een sportschool kan je ook helpen je voeding af te stemmen op je beweging , wat ook heel handig is om hulp bij te hebben.
Kijk eens of er bij jou in de buurt sportscholen of trainers zijn die beweegprogramma's aanbieden voor een langere periode.
Dan kun je samen met een trainer en "lotgenoten " sporten en afvallen en omdat je elkaar als groep kunt motiveren, blijf je ook na het begeleide traject makkelijker doorgaan met trainen en dus op een gezond gewicht.
Hoe gaat het dan met het volgen van een dieet?
Er is heel veel meer aan de hand dan alleen het afvallen bij jullie. Als jij gewicht verliest zijn alle andere problemen niet in 1 x weg. Probeer hier aan te werken.
Mensen die zeggen ik val niet af dan is mijn eerste vraag? Hoeveel calorieën eet je per dag? En hoeveel heb je nodig per dag?
Als je op deze vragen geen antwoord weet dan kan je wel stoppen. Zorg dat je weet wat je binnen mag krijgen op een dag en zorg dat je weet hoeveel je binnen krijgt. Eet je minder dan dat je per dag verbruikt dan val je af, eet je precies voldoende dan gebeurd er niks en eet je meer dan kom
Je aan. Simpeler word het niet . Zorg dat je dat eerst voor elkaar hebt, dan kun je later gaan fine tunen.