Zoeken Vraag het forum

Afvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ik

Ik ben de afgelopen 5 weken van 82 naar 76.6 kilo gegaan. Maar nu hang ik al een week stil. Ik doe niet aan crashen. Gewoon gezond eten en in de avond een uur wandelen. Hoe kan de stilstand komen?  En moet ik nu dan toch minder gaan eten.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is een normaal verschijnsel. Gewoon doorgaan met wat je doet

Reageren
    Sylvia80

Zolang je niet teveel eet moet je zeker niet minder gaan eten. Je lichaam heeft voldoende energie nodig om de verbranding op peil te houden

Reageren
    Catootje

Het gaat niet om minder eten maar onder andere om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en zorgen voor niet teveel insulinepieken. Beste is daarom zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Zorgen voor voldoende groenvoer. Regelmatig eten maar niet te vaak. Lichaamsbeweging vóór het ontbijt zet je vetverbranding aan.

Bepaalde voedingssupplementen kunnen helpen de insulinegevoeligheid te verbeteren maar vraag advies. Edelgistvlokken kunnen ook helpen bij je bloedsuikerspiegel.

Als je hormoonhuishouding ontregeld is, misschien je schildklier, is het zaak om die te normaliseren. Dan kan een natuurgenezer advies vragen.

Reageren
    Anne

Een stilstand in gewichtsverlies is heel normaal. Je bereikt pas een ‘plateau’ wanneer je 1 tot 2 maanden niks afvalt terwijl je toch dieet. Gewoon doorgaan met wat je doet en zeker niet de kcal verder naar beneden brengen! Dit kan namelijk leiden tot een vertraagd metabolisme (ook al zijn hier geen eenduidige onderzoeksresultaten van)

Reageren
    Ik

Thanx allemaal. Ik zit ondertussen op de 76.0 kg. Het gaat vooruit maar heel langzaam. Hopelijk versneld het nog eens. Maar ben niet ontevreden. Eet gewoon gezond. Geen ongezonde dingen en met regelmaat. Het komt vast een keer goed.

Reageren
Reageer op: Afvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.