- Randy16 mei 2018 om 23:40
Zoals de titel al zegt.
Ik ben benieuwd op mijn zoon moet afvallen. Hij zit op voetbal en traint 2x per week + een wedstrijd op zaterdag. Verder zit hij veel achter de computer. Moet hij meer bewegen, gezonder eten of dit gewicht behouden? Heeft iemand tips?
p.s hij heeft een behoorlijke groei meegemaakt afgelopen jaar, misschien dat dat ook nog iets betekent
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 mei 2018 om 23:42Nee, hij moet niet afvallen.
ReagerenCor17 mei 2018 om 01:06Afvallen lijkt me onzin. Ik ben 30 jaar, 1.90 en 90 kg. Ik leef gezond en heb een gezond BMI.
Op de leeftijd van uw zoon woog ik ook 75 kg.
Sporten helpt overigens nauwelijks voor gewichtsverlies. Gezond eten, weinig suiker en weinig alcohol hebben daar de grootste invloed op.
ReagerenCatootje17 mei 2018 om 07:29Je bmi kan je berekenen aan de hand van je lengte en gewicht. Voor zijn lengte en leeftijd heeft hij dan een goed gewicht. Kan nooit kwaad om gezond te eten. Beter zo min mogelijk geraffineerde suikers. Ook voldoende bewegen. Het bmi zegt niets over het vetpercentage. Dat kan bij een normaal of laag gewicht toch te hoog zijn. Beter ook zorgen voor spierontwikkeling.
Reageren