Zoeken Vraag het forum

Moet mijn zoon afvallen? 15 jaar, 185 cm en 76kg

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Randy

Zoals de titel al zegt.

Ik ben benieuwd op mijn zoon moet afvallen. Hij zit op voetbal en traint 2x per week + een wedstrijd op zaterdag. Verder zit hij veel achter de computer. Moet hij meer bewegen, gezonder eten of dit gewicht behouden? Heeft iemand tips?

p.s hij heeft een behoorlijke groei meegemaakt afgelopen jaar, misschien dat dat ook nog iets betekent

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee, hij moet niet afvallen.

Reageren
    Cor

Afvallen lijkt me onzin. Ik ben 30 jaar, 1.90 en 90 kg. Ik leef gezond en heb een gezond BMI.

Op de leeftijd van uw zoon woog ik ook 75 kg.

Sporten helpt overigens nauwelijks voor gewichtsverlies. Gezond eten, weinig suiker en weinig alcohol hebben daar de grootste invloed op.

Reageren
    Catootje

Je bmi kan je berekenen aan de hand van je lengte en gewicht. Voor zijn lengte en leeftijd heeft hij dan een goed gewicht. Kan nooit kwaad om gezond te eten. Beter zo min mogelijk geraffineerde suikers. Ook voldoende bewegen. Het bmi zegt niets over het vetpercentage. Dat kan bij een normaal of laag gewicht toch te hoog zijn. Beter ook zorgen voor spierontwikkeling.

Reageren
Reageer op: Moet mijn zoon afvallen? 15 jaar, 185 cm en 76kg
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.