- Janine29 september 2018 om 18:11
Hallo iedereen,
Ik ben 21 jaar, ik weeg 52 kilo en ben 164 cm lang. Ik wandel, loop en fiets vaak. Dus ik ben zeker actief.
Sinds een paar maanden (2) heb ik last van een vaginale schimmelinfectie. Niets aan de hand, dacht ik, want ik was me regelmatig met douchegel daar beneden en dat is niet zo oké. Dus ik kon het wel plaatsen. Ik kreeg een cremé, die heb ik erop gesmeerd, erin kan niet vanwege religieuze redenen. Nou het hielp wel enige tijd maar dan kwam het weer terug. Maar die jeuk is zo vervelend dat ik gewoon niet concetreren op school.
Ik heb gebeld naar huisartspraktijk, verteld dat ik creme heb gekregen maar dat die niet optimaal werkte en of er iets anders mogelijk is. Ja hoor, ik kon diezelfde dag, flucanozol ophalen. Ik heb daarmee gewacht, want ik had ook last van druk op m’n hart en had toevallig een afspraak staan diezelfde week. Ik nam die pil mee, en vroeg of ik hem kon eten, ondanks de druk op mijn hart. Het was geen probleem en volgens de dokter functioneerde mijn hart etc gewoon goed. Ik heb daarna ook die pil ingenomen.
Werkte hooguit één dag, de dagen erna, heel vermoeid, op school weinig concentratie, hoofdpijn, pijn aan ogen, last van mijn spieren etc etc. Gister op spreekuur geweest en dokter zei dat ik bloed moest prikken, voor suikerziekte, ik vroeg waarom, hij zei dat ik misschien suikerziekte kon hebben. Ik zei maar ik heb dat vroeger niet gehad, ik drink geen alcohol ik heb geen overgewicht etc en mijn wondjes herstellen zich snel en makkelijk. Hij zei dat het daar niks mee te maken had,
Nou ga ik maandaag, bloedprikken in het ziekenhuis maar ik ben ontzettend bang dat ik dat heb. Ik lust al heel weinig, ik eet ook heel slecht, en dalijk moet ik insuline prikken…….
Hebben jullie ook zoiets meegemaakt of kennen jullie iemand… wat moet ik doen? Ik maak mij zorgen!
1 reactieReagerenCatootje26 oktober 2018 om 09:02Candida begint in je darmen. Belangrijk dus om te zorgen voor de juiste voeding, darmflora te verbeteren, zorgen voor extra voedingsstoffen enz. Als je weleens antibiotica hebt gebruikt: die bevordert het ontstaan van candida. Eventueel pilgebruik kan ook candida bevorderen. Medicijnen werken verstorend op je systeem dus niet vreemd als je klachten krijgt. Dat heeft niets te maken met een ernstige aandoening. Wel hebben veel mensen te maken met insulineresistentie, wat tot tal van klachten kan leiden. Teveel suikers bevorderen de groei van candida.
Reageren