Zoeken Vraag het forum

Jongen borst- dikke gevoelige ‘aders’ of wat is het?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik ben een jongen man van 23 en heb nu bijna 2 maanden een drukkende pijn op mijn borst, voornamelijk links rond de tepel en op het borstbeen, maar soms ook rechts. Het begon net onder het sleutelbeen, maar zit nu echt rond die tepel en de plooi waar je richting de oksel gaat en de zijkant van je lichaam. Als ik daar voel met mijn vingers voel ik hele dikke kronkelende, ik denk dat het aders zijn? en die voelen best wel gevoelig. Sinds kort krijg ik daar ook wat trillingen, een paar keer per dag, steeds vaker in frequentie. Ik heb op de afbeelding een poging gedaan te tekenen wat ik voel, aangezien ik het nergens terug kan vinden op anatomische afbeeldingen van het menselijk lijf. Het voelt alsof het kronkelende lijntjes zijn van misschien 5 mm dik en zit in een driehoek van de tepel tot de oksel naar het sleutelbeen. Aan de rechter kant voel ik het ook wel maar beduidend minder duidelijk dan links. Ik ben bang dat dit wellicht de kransslagaders zijn, kan dat? Ik heb namelijk al 3 maanden last van harde hardbonken en een overslaand gevoel. Echter was er 2 maanden geleden nog niets van te zien in het hartfilmpje en een longfoto liet ook niets bijzonders zien. Bloedonderzoek was helemaal in orde tot 3 keer toe. Ik word hier wel nerveus en bang van.
    Iemand een idee wat het zou kunnen zijn dat ik voel en of dit normaal is? Bedankt

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kransslagaders zijn het in ieder geval zeker niet….je hart zit daar namelijk niet.
    Het gebied dat je op het plaatje aangeeft is het gebied van de schuine borstspier. Het kan dus iets met je spier zijn. De kronkelende dingen die je voelt is waarschijnlijk spierweefsel.
    Ga eens naar een fysiotherapeut en laat naar die spier kijken…

Daarnaast zou je last kunnen hebben van hyperventilatie.
    Doe eens de test op:

http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Gelukkig dat het dan niet mijn hart kan zijn. Echter zit de pijn ook vaak meer op het borstbeen, precies in het midden, en voelt het soms alsof mijn hart even een langzamere slag maakt waardoor ik kort duizelig word. Maar door al deze vage klachten kan ik langzamerhand niet goed meer bepalen waar mijn hart nou zit. Soms zit de pijn ook tussen tepel en borstbeen, precies in het midden daarvan zoals aangegeven op nieuwe bijlage in rode gebieden, daar ervaar ik pijn.
    Men zegt dat als je een hartaanval krijgt dat je pijn op je borst ervaar, maar hoe anders voelt dat dan vergeleken iets anders op je borstbeen ofzo. Waar zit het hart precies..?

Reageren
    Anoniem

Zijn het ook geen lymfeklieren?

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn ook geen lymfeklieren….

Het zijn ook geen klachten die bij een hartinfarct passen. Als er wat met je hart zou zijn was dat wel gezien op het hartfilmpje.

Heb je de test ook al gedaan?

Reageren
    Anoniem

Ja, ik heb ook wel een lichte aanleg voor hyperventileren zo te zien.
    Maar kan dat zo extreem zijn dat letterlijk elk spiertje in mijn lichaam trilt? Bij onderbenen, knieën, armen, rug, schouders, keel, hals, borst, scrotum, buik, thv milt etc?

Heb ik misschien een spieraandoening..? Ik hoop geen ALS ofzo.. 🙁

Reageren
    John (moderator)

Wat was je score?

Hyperventilatie kan heel veelproblemen veroorzaken. Kijk hier maar eens:
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Reageren
    Anoniem

Mijn score is 65, vrij hoog dus volgens de test.
    Maar zijn er ook nog andere mogelijkheden wat het zou kunnen zijn, dat u zo kunt bedenken? Ik ben bang dat er zo iets over het hoofd gezien word. Loop nou al een lange tijd met klachten en zelfs als ik rustig ga zitten en normaal door de buik adem zoals mij geleerd is gaan de klachten niet weg of nemen ze niet af.. 🙁

Reageren
    John (moderator)

65 is niet bepaald een lichte aanleg voor hyperventilatie.
    Ik kan je garanderen dat je dus hyperventilatie hebt en dat dat ook je klachten veroorzaakt… Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen…….die zijn hard nodig..

Reageren
    Anoniem

kan het niet neuro-gerelateerd zijn? heb namelijk ook veel last van zenuwsteken in voet einden en duimen, en veel rare hoofdpijn.
    hier een afbeelding waar ik allemaal trillingen heb..word er gek van.
    Ik zal in ieder geval langs een fysiotherapeut gaan voor verder onderzoek/behandeling.

Reageren
    John (moderator)

Ook dat zijn klachten die bij hyperventilatie passen…..

Reageren
Reageer op: Jongen borst- dikke gevoelige ‘aders’ of wat is het?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.