- Anoniem25 juli 2024 om 16:27
Hallo,
Ik begin mijn verhaal met alvast te zeggen dat ik Maandag naar de dokter ga. Ik ben op vakantie, maar kan totaal niet tot rust komen.
Ik ben 33 jaar oud en heb ontzettende hypochondrie, ik sta in de wachtlijst voor EMDR.
Vorige week begon het, ik stapte onder de douche en kreeg een schok in mijn borst, waardoor ik vervolgens naar mijn borst keek en merkte dat er een soort van geel/bruine laag op de tepel zat, deze heb ik weg kunnen wassen en is niet meer teruggekomen.
Hierna ben ik op reis gegaan, ik ben momenteel in Italie, het is bloedheet (32 graden). En vond ik een zichtbare ader op mijn borst, de pijn is niet continu en komt in vlagen, als ik lig is het zelfs beter. Ik kan niet direct aanwijzen waar de pijn zit, soms rondom mijn tepel, soms aan de binnenkant van mijn borst en het lijkt ook alsof er hevige spanning op mijn rug is.
De zichtbare ader is waar ik nu momenteel in paniek door ben, hij blijft en trekt niet weg en is mij nooit eerder opgevallen. Ik heb gelezen ergens dat een tumor bloed nodig heeft waardoor de ader dus opvalt.
Ook moet ik ongesteld worden en dit blijft ook weg, ik ben niet zwanger, niet mogelijk.
Wat kan er aan de hand zijn, ik ben zo bang..
13 reactiesReagerenAnoniem25 juli 2024 om 16:33Anoniem25 juli 2024 om 18:54Is dit iets ergs?
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2024 om 19:28Nee zal alles met de hitte en de hormonen te maken hebben
ReagerenAnoniem25 juli 2024 om 19:34Bedankt John, ga het Maandag toch ff laten checken want de dokter zei dat een nieuwe ader toch ff nagekeken moet worden.
Kan het dan ook met de hormonen te maken hebben als ik eigenlijk al 5 dagen te laat ben met mijn menstruatie? Ben niet zo bekend met dit soort dingen, sorry.
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2024 om 20:28Ja en dat schreef ik al
ReagerenCaroline25 juli 2024 om 22:47Ziet er niet ernstig uit, veel mensen hebben dat. Maak je geen zorgen makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch probeer het. En geniet van de vakantie, prober het in ieder geval. Want de rust in het hoofd is belangrijk voor de rust van het lichaam.
ReagerenAnoniem31 juli 2024 om 12:11Hi Caroline, John,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben net naar de dokter geweest en ben doorverwezen voor een mammogram, echter is de wachttijd wel lang voor mijn level aan angst.. is de roodheid om de ader wel normaal dan? Ik lees overal inflammatoire borstkanker en word helemaal gek hiervan.
Bedankt.
ReagerenAnoniem31 juli 2024 om 18:26De dokter zei overigens niks over en heb het ook niet gevraagd..
ReagerenAno31 juli 2024 om 23:21Of wat is dat rode naast de ader op de foto? Mijn ene borst hangt trouwens ook lager dan de andere, is dat normaal?
ReagerenAnoniem1 augustus 2024 om 20:12Heeft u hier antwoord op aub? Moet nog tot 12 aug wachten voor mammo.
ReagerenAnoniem2 augustus 2024 om 07:33?
ReagerenJoy2 augustus 2024 om 09:36wat vervelend dat je zo lang moet wachten.
Reageren
Wat je zou kunnen doen,is even bellen naar verschillende ziekenhuizen,en vragen of ze eerder plaats hebben.
Als dat het geval is,laat je de huisarts de verwijzing aanpassen.
Ik moest destijds 4 weken wachten.
En toen belde ik een ander ziekenhuis,en daar kon ik de volgende dag terecht.
Ik weet wat je doormaakt,ik was toen ook heel angstig,en dat is echt niet fijn.
Mijn uitslag was goed.
Helaas kan ik jouw op basis van jouw bericht niet gerustellen.
Maar dit is wel een optie om even te proberen.
Mijn huisarts had op dat moment ook geen empathie voor mijn zorgen.
Dus daar was ook ook niet meegeholpen.
Heel veel succesAno5 augustus 2024 om 17:24Mammo gehad, was niks geks op te zien.
Reageren