Hallo,
Vorig weekend kreeg ik wat last van pijnlijke borsten/tepels. Nou is dat de laatste maanden wel vaker het geval als ik vlak voor mijn menstruatie zit, dus ik maakte me geen zorgen. Zondag begon mijn menstruatie en ging de pijn in de rechter borst weg. Links bleef de pijn aanhouden en was op een gegeven moment een verdikking achter de tepel voelbaar. Maandag naar de huisarts geweest omdat ik een borstontsteking vermoedde. Hij heeft gevoeld en vond het wel iets harder, maar niet verontrustend. Voor de zekerheid heeft hij een kuur Amoxicilline voorgeschreven. Dinsdag werd de borst warm en rondom de tepel zo'n 4cm lichtrode huid.
Nu is het donderdag en de rode huid is zo goed als weg, maar lijkt de huid wat blauwig. Ook is de verdikking/harde knobbel nog steeds voelbaar. Dit zou met de AB toch wel al minder moeten zijn? Ook krijg ik wat pijn in mijn oksel en achterop mijn rug.
Ondertussen haal ik me het allerergste al in het hoofd. Heb ik een soort borstkanker gevonden op internet dat dezelfde symptomen heeft... slapeloze nachten.
Wie herkent de symptomen en kan me wat gerust stellen? Als het maandag nog niet beter is, moet ik weer naar de huisarts.
Emma, dank je voor het vragen.
De antibiotica is op en de knobbel is weg. Het heeft wel lang geduurt voordat zowel de rode kleur als de pijn weg was. Bijna tot aan het einde van de AB.
Nu heb ik wat last van trekkend gevoel onder mijn oksel, maar ga me niet meer gek maken. Heb echt een rotweek gehad omdat ik er op een gegeven moment vast van overtuigd was dat ik borstkanker had! Ik kan niets voelen in mijn borst of oksel, dus ga er van uit dat het gewoon een spier is die vervelend doet!
groet Bianca
Ik heb hetzelfde voorgehad, jaren geleden. Tot nu toe eenmalig geweest en destijds ook behandeld met antibiotica, maar je schrikt je inderdaad wel dood. Blij dat het over is.
Groetjes Emma
hoi ik heb precies hetzelfde ook pijn in mijn rug in mijn linker oksel en borst ook de tepel is gevoelig nu moet ik naar de neuroloog kijken of er een zenuw beknelt zit.Mijn linkerbeen voelt anders aan maarja niet gelijk aan kanker denken hoor krakende wagens lopen ook lang hoor.
groetjes van Carla
Mastopathie (Grieks: 'borstziekte'), ook bekend als de ziekte van Reclus, is een veel voorkomende aandoening bij vrouwen, waarbij de voelbare structuur van de borsten ongelijkmatig en grover dan normaal is, en waarbij vaak ook pijnklachten optreden. De aandoening is onschuldig maar lastig en dergelijke pijnklachten zijn moeilijk tot niet bevredigend te behandelen. Klachten treden vaak op tijdens en direct na de menstruatie. In sommige gevallen ontstaan tijden de menstruatie cysten (blaasjes met vocht) in de borst. Na de menstruatie verdwijnen deze cysten meestal weer, soms kunnen ze echter leiden tot vervelende ontstekingen.
Door de structuurverandering is het voorts lastiger om door middel van tasten of röntgenfoto's afwijkingen in de borst te beoordelen, waardoor kwaadaardige tumoren soms later worden gevonden dan anders het geval zou zijn geweest.