Zoeken Vraag het forum

hevige pijn aan beide borsten!!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ester

Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben ester 20 jaar, en slik al een hele tijd de pil. Omdat ik was acnee kreeg, ben ik overgegaan naar een pil tegen acnee. Die heb ik nu 5 maanden. in het begin wat last gehad van mijn borsten, maar dat was normaal volgends de dokter, dat ging wel weer over, hoorde bij het veranderen van de pil. Dat ging gelukkig ook over na de 3e maand.

Nu zit ik aan het eind van de 5e maand, en sinds 2 weken heb ik ontzettend veel pijn aan mijn borsten, als ik gewoon zit zelfs, Echt ongelofelijk vervelend, ik ben natuurlijk meteen op internet gaan kijken, en daar staat constant dat ze zwanger kan zijn. Ik heb meteen testen gehaald, ( vorige maand ook al getest negeatief, ben nogal panisch! haha) Nu weer 2 keer negatief, meot over 5 dagen wel ongesteld worden, maar heb dit nog nooit eerder gevoelt. Ook zal zwanger zijn best raar zijn, want heb de pil correct geslikt afgelopen maanden. Ook lijkt het alsof de linker borst groter is als de rechter. en de linker doet ook meer zeer. De pijn is de hele dag door. Onder de douche verlicht het iets.

Ik ben sinds een week in Frankrijk gaan werken, dus heb ontzettend veel stress gehad de afgelopen weken, Zou het hier wat mee te maken kunnen hebben? Met stress?
    Moet ik me toch zorgen maken om een zwangerschap ondanks alles steeds negatief aangeeft? Moet ik me zorgen maken of er iets anders aan de hand is? Naar de huisarts? of even de menstruatie afwachten die over 5 dagen zou meoten komen?

sorry voor alle vragen, maar ben erg van streek hierdoor!
    Ik hoop dat iemand met spoed kan reageren.

Groetjes van ester.

5 reacties
    Reageren
    Maya

Ik denk dat de spanning en stress jouw hormoonhuishouding dermate heeft beïnvloed dat de drukte en de onrust een negatieve invloed heeft gehad op jouw borsten. Omdat je de pil gewoon goed gebruikt, is de kans op een zwangerschap nihil, en juist een hormonale oorzaak veel logischer, zeker gezien jouw verleden met deze pil. Natuurlijk kun je een zwangerschap niet uitsluiten. Pijn in de borsten is bovendien een pre-menstrueel symptoom, dus als je het mij vraagt, wordt je binnenkort gewoon ongesteld.

Reageren
    Ester

Dankje maya, voor je snelle reactie!!

Doet me weer even goed, Ik doe nog een test voor ik ongesteld word, Dan weet ik het in ieder geval zeker.

Maar het is dus wel bewezen dat je van zoveel stress dus echt pijnlijke borsten kunt krijgen? Want ik kan het niet echt ergens zwart op wit terug vinden dat dit vaak een oorzaak kan zijn! En dit is bij mij echt het enige wat ik kan bedenken.

Liefs!!

Reageren
    Charlotte

Stress beïnvloedt de hormoonhuishouding en kan dus indirect lichamelijke klachten veroorzaken. Zo kan stress er ook voor zorgen dat de menstruatie later komt. Fysiologisch is dit een nuttig mechanisme, omdat een vrouw die ‘op de vlucht’ is, zoals dit heel vroeger het geval kon zijn, het dan niet handig is als zij zwanger wordt, omdat ze dan kwetsbaarder is als prooidier. Begrijp je wat ik bedoel uit te leggen?

Reageren
    Ester

Dankje Charlotte voor je antwoord.

Doet me zeker goed, en ja, ik snap ook echt wat je bedoelt.

alleen iets snap ik niet. Ik ben mij ontzettend bewust van de stress! Ik weet dat het allemaal stressig is, veel veranderingen. waarom reageert mijn lichaam dan zo terwijl dat ik dondersgoed weet dat het allemaal moeilijk is? Snap je wat ik bedoel? hahah, een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik ben gewoon een beetje bang. Ik heb dit nog nooit gevoelt, overdag ben ik druk, en voel ik het ook bijna niet ( wel een beetje, maar gewoon af en toe, als ikeen trapje op loop, ren, of spring). maar zodra ik hier alleen thuis zit savonds, begint het weer te tintelen enz. Echt zo vervelend. Ook ga je dan enge verhalen lezen op internet, dat je zwanger MOET zijn als je dit soort pijn hebt enz. Dan word ik helemaal gek, terwijl ik weet dat het bij mij echt een nihile kans is. Stom he? Zelfs na 3 testen denk ik nog in mijn achterhoofd. MAAAR ER ZIJN MENSEN DIE DAN TOCH……. BALALBLAA.. hahah, beetje paranoia ben ik volgends mij. maar 1 ding weet ik wel, dat die pijn in mijn borsten echt is, en ontzettend vervelend.

Ik weet ook dat mijn menstruatie uitgesteld kan zijn, maar ik hoop eigenlijk dat ik gewoon ongesteld word zondag of maandag.;)

Liefs van ester.

Reageren
Reageer op: hevige pijn aan beide borsten!!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.