Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke borsten en oksels

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Plien1980

Hoi,

Ik ben 31 en ben begin oktober gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen.

Ik heb een normale menstruatie gehad, wel weinig bloedverlies maar niet vreemd.

Nu na mijn menstruatie heb ik pijn naast mijn borsten en ook in mijn oksels. Maak me dan behoorlijk zorgen dat er iets aan de hand is….. Ik heb voor mijn menstruatie een test gedaan maar ben niet zwanger, of dan misschien toch?

Maak me erg zorgen om de pijn in mijn borsten en onder mijn oksels, zijn er mensen die dit herkennen???? Of zijn het ook symptomen door het stoppen met de pil of wel zwanger?????

5 reacties
    Reageren
    Anouk

Ik vind de gevoelige borsten wel een symptoom dat met hormonale veranderingen te maken heeft, maar okselpijn weer niet. Als het één oksel was, zou ik je adviseren naar de huisarts te gaan, nu met twee oksels ben ik eerder benieuwd of de klachten alweer minder zijn geworden

Reageren
    Plein1980

Hoi Anouk,

Met de pijn in mijn oksels gaat het beter, heb nu alleen last van mijn liezen en dat trekt door naar één bovenbeen…… Heel vreemd allemaal.
    Heb bloed geprikt en urine afgegeven en dat was allemaal goed, dus misschien heb ik wel een griep onder de leden die er niet echt uit komt……

Gevoelige borsten en tepels heb ik nog maar dat zal er gewoon bij horen.

Groetjes

Reageren
    Anoniem

Lees de patiëntenfolder van het Nederlands Huisartsen Genootschap over:

Griep
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBR9a.htm

Reageren
    Zara

Hoi Plien en anderen,

Het is alweer even een poosje geleden dat jullie geschreven hebben over dit onderwerp maar misschien zijn jullie er nog wel mee bezig.

Ik heb namelijk ook al lange tijd pijn in oksels en borsten. Nu ben ik van de Mirena overgestapt naar de Jazz pil. Denk ook elke keer dat er wat aan de hand is omdat het zo vreemd voelt. Maar dan bedenk ik me ook weer dat het waarschijnlijk te maken heeft met de hormoonschommelingen. Tenminste dat hoop ik. Heb jij er nog last van Plien of is het helemaal over?

Groetjes

Reageren
    Anoniem

[i]Bij mastopathie kunnen uw borsten pijnlijk zijn. Uw borsten voelen gezwollen of gespannen aan. De zwelling kan zelfs zichtbaar zijn. Aanraken van uw borsten is vaak niet te verdragen. Het klierweefsel in uw borsten kan stug en onregelmatig knobbelig aanvoelen. De knobbels kunnen van grootte veranderen of weer helemaal verdwijnen. Er kan vocht uit één of beide tepels komen.

De klachten zijn vaak vlak voor de menstruatie het ergst. Daarna verminderen de klachten weer. Tijdens de overgang kan mastopathie verergeren, weggaan of zelfs voor het eerst beginnen. Na de overgang verdwijnen de klachten meestal weer.[/i]

Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/Mastopathie1.htm

Reageren
Reageer op: Pijnlijke borsten en oksels
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.