- Jojo12 augustus 2009 om 09:48
Sinds een kleine week heb ik last van grotere, iets pijnlijke borsten. Ik probeer erachter te komen wat het wel of niet zou kunnen zijn en of het niet vanzelf weggaat voordat ik de dokter bel.
Het eerste waar Google mee komt, is zwangerschap. Ik ben in korte tijd zo’n drie kilo aangekomen, maar ik heb me net ook wel flink uitgeleefd aan de frisdrank en vette happen tijdens mijn vakantie waar ik pas van terug ben. Verder symptomen lijk ik niet te hebben: geen misselijkheid, geen kramp, niks. Wel wat spastische spiertrekkingen rondom m’n buik, maar dat heb ik al sinds december vorig jaar. Ik heb sinds die tijd ook erg last van stress gehad, en inmiddels loopt die stress ook wel weer op. (Werk ik ook aan.)
Ik slik al jaren de pil en heb in juni voor het laatst een stopweek gehad. Die was heel normaal. Wat betreft mijn pilgebruik: ik slik niet stipt op hetzelfde moment iedere dag de pil, maar meestal binnen een marge van zo’n vier uur. Dat ik een pil echt vergeten ben (meer dan 12 uur) is jaren geleden geweest. Ik heb voor het laatst eind juni seks gehad.Verder had ik voor de borstgroei een jeukende tepel, maar dat is inmiddels weggetrokken en dat heb ik ook wel vaker. Ik noem het voor de volledigheid gewoon.
Ik ben 21 en verder vrij gezond (ook al sport ik niet echt) en daarom leek het me onwaarschijnlijk dat het kanker of iets dergelijks zou zijn; ik voel ook geen bultjes. Volgens mij zijn m’n borsten ook uitgegroeid. Ze hoeven van mij ook echt niet groter, al zijn ze nu wel steviger dan voorheen. 😉
Wat denkt men hier? Borsten toch niet uitgegroeid? Of komt het door het gewicht? Of toch zwanger? (Die zoektochten op internet leveren angstaanjagende verhalen op van mensen die ondanks de pil zwanger raken en er pas heel laat achter komen.) Of is er toch iets ernstig mis?
Alvast bedankt!