mastopatie met kuiltje eronder?

Ben erg bezorgd, na onderzoek half jaar geleden, bleek ik mastopatie te hebben, er viel een last van me af en ik was blij.
    Maar na n half jaar moest ik me weer laten controleren, dat was dus afgelopen maandag.
    Weer mammo, ego en uiteindelijk weer weefsel weggehaald, de radioloog had toch weer zijn twijfels en ik dus nu weer volop in de stress.
    Het eeste wat je denkt is, zouden ze zich dan toch vergist hebben? Is het nu toch foute boel? Wordt er gek van en ja een week wachten en stressen.
    Heeft iemand deze combi soms ook gehad, want overal waar je leest over kuiltje in borst, hebben ze het over borstkanker nl.

Kan iemand mij geruststellen?

Reageren

goed dat je terug moest voor controle, daar blijkt al een beetje twijfel uit.
    op een forum kunnen we helaas niets zeggen om je gerust te stellen, misschien valt het mee, maar soms valt het ook wat tegen.
    er is dus foto/echo gemaakt en naar aanleiding daarvan een punctie?
    ik snap dat een week wachten killing is, maak momenteel hetzelfde mee in mijn omgeving.
    wens je sterkte toe, maar blijf positief, ook als ze iets vinden kan dat goed behandelt worden.
    groetjes, Brenda

Reageren

Helaas, ik kan je niet geruststellen. Bij dit soort deukjes of kuiltjes in de borst is een maligniteit een serieuze overweging.

Wanneer heb je de uitslag? Sommige ziekenhuizen geven dit dezelfde dag al namelijk.

Reageren

Vaak is een eerste signaal van het lichaam dat er sprake is van borstkanker het vinden van een knobbeltje in de borst tijdens lichamelijk onderzoek door de patiënt zelf, bijvoorbeeld bij het terugkerende zelfonderzoek, of tijdens onderzoek door een arts. Andere minder duidelijke tekenen waar men op moet letten zijn: een verandering in het formaat of de vorm van de borst, een kuiltje in de huid, een verdikking van de huid, een ingetrokken tepel, vocht uit de tepel, uitslag op de tepel, of een zwelling in de oksel. Bij dergelijke symptomen, raadpleegt u altijd een arts. Borstkanker is wanneer het tijdig ontdekt wordt vaak goed behandelbaar. Stel het huisartsenbezoek dus niet onnodig uit.

Reageren

Hoi Brenda,

Bedankt voor je reactie, goh bij jou ook al iemand met dit soort klachten?
    Tis toch niet leuk meer je hoort t zoveel, dat je wel de zenuwen krijgt.
    Ben nu wel weer wat positiever hoor, je moet wel.
    Ik hoop dat het meevalt maandag, nog even t weekend door.

Groetjes,

Ema

Reageren

Hoi Esther,

Was dat maar waar, as. maandagmiddag krijg ik de uitslag 1530 uur, nog even t weekend door dus.
    Probeer nu wel weer positief te zijn hoor, maar soms overvalt de angst je gewoon, t komt ook zoveel voor.

Bedankt voor je reactie en fijn weekend,

Ema

Reageren

Hoi L.P.,

Ik weet t t internet geeft veel info, maar ja soms wordt je daar ook onzeker van, maar kan t niet laten.
    Ik wacht maandag dus maar af en denk positief.

Fijn weekend,

Ema

Reageren

Laat je weten hoe het verder gaat?

Reageren

Is goed, hoop op goede uitslag as. maandag!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: mastopatie met kuiltje eronder?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe