- Anoniem24 juni 2025 om 12:01
Ik heb onder een muggenbeet een blauweplek gekregen.
Is dit zorgelijk?7 reactiesReagerenAnoniem24 juni 2025 om 12:02Vergeten bij te vermelden dat het op mijn borst is
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2025 om 12:04De mug heeft dus geprikt waar de blauwe plek was? Nee dat is niet zorgelijk
ReagerenAnoniem24 juni 2025 om 12:11Nee eerst heeft de mug geprikt na een paar dagen een blauwe plek
ReagerenAnoniem24 juni 2025 om 12:14Kan dat ook geen kwaad?
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2025 om 12:16Hoewel het niet heel vaak voorkomt, kunnen sommige mensen een blauwe plek ontwikkelen rond een muggenbeet. Dat komt meestal doordat:
Reageren
– Je huid heftig reageert op het speeksel van de mug, wat leidt tot een ontstekingsreactie en soms kleine bloedvaatjes beschadigt.
– Krabben of wrijven op de beet extra druk uitoefent op de huid, waardoor er een bloeduitstorting ontstaat.
– Je huid van nature gevoeliger is voor blauwe plekken, bijvoorbeeld bij mensen met een dunne huid, ouderen of mensen die bloedverdunners gebruiken.
Een blauwe plek bij een muggenbeet is meestal onschuldig en verdwijnt vanzelf binnen een paar dagen tot weken. Maar als de plek groter wordt, pijnlijk is of niet verbetert, is het verstandig om even de huisarts ernaar te laten kijkenAnoniem24 juni 2025 om 12:26Heeft het toch niets met borstkanker te maken ?
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2025 om 12:32Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.. Maar als je daar ongerust over bent ge dan naar de huisarts en laat ernaar kijken
Reageren