Zoeken Vraag het forum

Blauwe plek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik heb een maand geleden blauwe plekken opgelopen, alleen deze gaan niet weg
    heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

14 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nog steeds blauwe plekken denk ik.
    Waar zitten de plekken en hoe heb je ze opgelopen?

Reageren
    Hallo

Hallo.

Heb een lang verhaal. Ik ben bekend met een angststoornis en stress en hyperventilatie. En heb dus hypochondrie.

Nou heb ik veel klachten waar onder.

Hoofdpijn

Licht in mijn hoofd

Last rug

Last kuiten

Onverklaarbare blauwe plekken.

En soms armen en bijv ff wat anders. Nou weet ik dat al deze klachten erg vaak voorkomen bij angst/stress en hyperventilatie. En weet dat je daar heel de dag last van kan hebben. Ben gecontroleerd op mijn bloed bij de internist in okt en ook bij een neuroloog. Die heeft nog een spier zenuw onderzoek gedaan.. Alles goed alleen was de ck(spierafbraak) waarde 209. Maar dat was niet erg volgens hem. Nou twijfel ik daar natuurlijk aan. Maar kan je van die ck waarde en bijv stress angst hyperventilatie dan ook blauwe plekken krijgen? Dat geeft mij namelijk veel spanning die blauwe plekken. Weet dat leukemie niet kan was uit je bloed gekomen bij de internist en hersentumor en ms ook niet had ik al uitval moeten hebben. Maar waar moet ik dan wel aan denken? Zou een paar foto’s toevoegen. Hoop op antwoord ben bang voor bijv een andere immuunsysteem ziekte of zo.. Of komt dat altijd uit je bloed? Heb niet van alle blauwe plekken een foto gemaakt. Ook 1 op mijn voet en een paar op mijn bovenbeen.

Reageren
    Hallo

Moest de foto’s wel bijsnijden dus een paar zie je niet en lijken nu iets anders omdat die ze nou inzoomt

Reageren
    anoniem

Hey!

Waarom maak je je zo druk? Alles lijkt fysiek in orde te zijn volgens de huisarts. Daarnaast deel ik graag mee dat ik ook af en toe blauwe plekken hebben (deze worden na verloop van tijd wat gelig) en ze kunnen tot wel 1 maand blijven zitten. Ik heb zelfs twee blauwe plekken (nu zijn ze dus geel/bruin) die er al jaren zitten. Ben ooit gevallen op de grond met mijn scheenbenen, sindsdien zijn die twee plekken erg gekwetst en blijven ze gelig.

Reageren
    John (moderator)

Ik zie maar een klein blauw plekje. de rest zijn geel en dus al wat ouder. Blauwe plekjes kunnen heel snel ontstaan wanneer je je stoot bijvoorbeeld. En soms heb je niet eens in de gaten dat je je stoot of schenkt er verder geen aandacht aan, maar krijgt wel een blauw plekje

Reageren
    Hallo
    1. Mijn blauwe plekken zijn meestsl geel. Soms een beetje blauw. Meestal geel.! En waar ik me vooral druk om maak anoniem is dat ik dagelijks mijn kuit ook wel voel en licht in mijn hoofd en koppijn en die rug. Dan zie ik ook nog eens veel blauwe plekken en vraag ik me af of dat allemaal wel klopt.
    Reageren
    Hallo

En heeft die iets verhoogde ck waarde geen verband met mijn klachten dan?

Reageren
    John (moderator)

Dat denk ik niet hoor

Reageren
    Hallo

Dat denk ik niet? Is dat iets waar je aan twijfelt of dat je het niet weet?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan er geen verband tussen leggen… en er is ook geen verband bekend. Een waarde van 209 is ook verwaarloosbaar

Reageren
    Mina

Wat toevallig dit te lezen hier . Ik heb nml ook alleen maar gele plekken . Ben al naar de internist geweest en ct scan gehad . Alles in orde ook mijn bloed . Is steeds alleen maar licht geel het plekje en na aantal dagen weer weg . Weet jij misschien nu wat het is ?
    Blijft je dat afvragen .

Reageren
    Mina

Wil nog even toevoegen dat ik ook veel last van hypochondrie heb . Veel angsten heb gehad afgelopen jaar en daardoor veel klachten heb gekregen . Vond het bijna te toevallig dit te lezen hier .

Reageren
    D

Reply to Hello April 23, 2020 at 3:52 PM

I have really similar issue. Google lens brought me here. Have you got any solution or cause?

Thanks
    D.
    (Sorry im not speaking the language used google translate)

Reageren
    John (moderator)

what are your complaints? because the message you are responding to is about an anxiety disorder

Reageren
Reageer op: Blauwe plek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.