- Anoniem6 mei 2014 om 13:14
ik heb een maand geleden blauwe plekken opgelopen, alleen deze gaan niet weg
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?14 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 mei 2014 om 15:30Nog steeds blauwe plekken denk ik.
Reageren
Waar zitten de plekken en hoe heb je ze opgelopen?Hallo23 april 2020 om 15:52Hallo.
Heb een lang verhaal. Ik ben bekend met een angststoornis en stress en hyperventilatie. En heb dus hypochondrie.
Nou heb ik veel klachten waar onder.
Hoofdpijn
Licht in mijn hoofd
Last rug
Last kuiten
Onverklaarbare blauwe plekken.
En soms armen en bijv ff wat anders. Nou weet ik dat al deze klachten erg vaak voorkomen bij angst/stress en hyperventilatie. En weet dat je daar heel de dag last van kan hebben. Ben gecontroleerd op mijn bloed bij de internist in okt en ook bij een neuroloog. Die heeft nog een spier zenuw onderzoek gedaan.. Alles goed alleen was de ck(spierafbraak) waarde 209. Maar dat was niet erg volgens hem. Nou twijfel ik daar natuurlijk aan. Maar kan je van die ck waarde en bijv stress angst hyperventilatie dan ook blauwe plekken krijgen? Dat geeft mij namelijk veel spanning die blauwe plekken. Weet dat leukemie niet kan was uit je bloed gekomen bij de internist en hersentumor en ms ook niet had ik al uitval moeten hebben. Maar waar moet ik dan wel aan denken? Zou een paar foto’s toevoegen. Hoop op antwoord ben bang voor bijv een andere immuunsysteem ziekte of zo.. Of komt dat altijd uit je bloed? Heb niet van alle blauwe plekken een foto gemaakt. Ook 1 op mijn voet en een paar op mijn bovenbeen.
ReagerenBijlagen:
Hallo23 april 2020 om 15:53Moest de foto’s wel bijsnijden dus een paar zie je niet en lijken nu iets anders omdat die ze nou inzoomt
Reagerenanoniem23 april 2020 om 15:57Hey!
Waarom maak je je zo druk? Alles lijkt fysiek in orde te zijn volgens de huisarts. Daarnaast deel ik graag mee dat ik ook af en toe blauwe plekken hebben (deze worden na verloop van tijd wat gelig) en ze kunnen tot wel 1 maand blijven zitten. Ik heb zelfs twee blauwe plekken (nu zijn ze dus geel/bruin) die er al jaren zitten. Ben ooit gevallen op de grond met mijn scheenbenen, sindsdien zijn die twee plekken erg gekwetst en blijven ze gelig.
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2020 om 16:04Ik zie maar een klein blauw plekje. de rest zijn geel en dus al wat ouder. Blauwe plekjes kunnen heel snel ontstaan wanneer je je stoot bijvoorbeeld. En soms heb je niet eens in de gaten dat je je stoot of schenkt er verder geen aandacht aan, maar krijgt wel een blauw plekje
ReagerenHallo23 april 2020 om 16:14- Mijn blauwe plekken zijn meestsl geel. Soms een beetje blauw. Meestal geel.! En waar ik me vooral druk om maak anoniem is dat ik dagelijks mijn kuit ook wel voel en licht in mijn hoofd en koppijn en die rug. Dan zie ik ook nog eens veel blauwe plekken en vraag ik me af of dat allemaal wel klopt.
Hallo23 april 2020 om 16:18En heeft die iets verhoogde ck waarde geen verband met mijn klachten dan?
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2020 om 16:27Dat denk ik niet hoor
ReagerenHallo23 april 2020 om 16:34Dat denk ik niet? Is dat iets waar je aan twijfelt of dat je het niet weet?
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2020 om 17:59Ik kan er geen verband tussen leggen… en er is ook geen verband bekend. Een waarde van 209 is ook verwaarloosbaar
ReagerenMina1 oktober 2020 om 16:40Wat toevallig dit te lezen hier . Ik heb nml ook alleen maar gele plekken . Ben al naar de internist geweest en ct scan gehad . Alles in orde ook mijn bloed . Is steeds alleen maar licht geel het plekje en na aantal dagen weer weg . Weet jij misschien nu wat het is ?
Reageren
Blijft je dat afvragen .Mina1 oktober 2020 om 16:46Wil nog even toevoegen dat ik ook veel last van hypochondrie heb . Veel angsten heb gehad afgelopen jaar en daardoor veel klachten heb gekregen . Vond het bijna te toevallig dit te lezen hier .
ReagerenD9 februari 2024 om 20:33Reply to Hello April 23, 2020 at 3:52 PM
I have really similar issue. Google lens brought me here. Have you got any solution or cause?
Thanks
Reageren
D.
(Sorry im not speaking the language used google translate)John (moderator)
9 februari 2024 om 21:00what are your complaints? because the message you are responding to is about an anxiety disorder
Reageren