Hoi heb een vraagje, ik zag net per toeval een blauwe plekke op me arm. Maar wat me opviel is dat er een rood puntje erin zit. Kan dit wat anders betekenen? Ik stuur een foto erbij.
Dankuwel!
Een blauwe plek met een puistje?
Als je er ongerust over bent, laat dan je huisarts er naar kijken
U bedoeld lijkt op een blauwe plek met een puistje?
Niet dat ik ee ongerust over ben maar meer de vraag is het misschien iets anders dan dat ik denk dat het maar een blauwe plek is en het zo ga laten.
Ik heb een vraagje, heb net even op google gekeken en zag ook iets over petechien. Even buiten dit , toen ik de fotos zag toevallig heb ik twee van die puntjes wat er op lijkt. En ik las ook dat je dat dan kan krijgen bij leukemie.
Maar dan heb ik eigenlijk ook de volgende vraag, ik heb in september bloedonderzoek gehad samen met onderzoek aan ontlasting. Bij een leukemi is de bloed onderzoek uitslag dan afwijkend ?
Petechien lijken het in ieder geval niet.
En bij leukemie zou je idd afwijkende waardes hebben.
Kunt u mij een advies geven wat ik hier mee kan doen. Raad u me aan om huisarts te bellen morgen of is dat niet nodig? En of waar ik op kan letten.
Mijn laatste vraag!
Bedankt
Het ziet eruit alsof je er aan hebt gebkrabt...
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Goedeavond,
Beste John,
Gisteren had ik ook een foto gestuurd van een blauwe plek op me arm. Ik heb het even laten zitten en wil afwachten. Maar vandaag ziet het er wat anders uit. Ik heb nu ernaar gekeken vind het wat anders uit zien. En de reden dat ik nu schrijf is dat ik ‘toevallig’ pijn heb in me arm waar de blauwe plek zir. Ik wil even naar jou gaan vragen wat jij er van vind. Of dit iets anders kan zijn of is het gwn ssn blauwe plek die ik ergebs heb gestoten zonder dat ij heb gemerkt. Kunt u graag even naar de foto kijken. Wat ik apart vind is dat rode puntje in het midden.
Dank u alvast!
Het is normaal dat een blauwe plek veranderd, hij kan ook nog groen, geel en paars worden.
Het puntje lijkt op een puistje of krab plekje.
Gewoon een blauwe plek, waar je dus niks mee hoeft te doen, tenzij je er puur voor je eigen geruststelling mee naar de huisarts zou willen gaan.
(Na het weekend, de huisartsenpost hoef je hier absoluut niet mee te belasten!)
Ik ben het helemaal eens met @ Suus