hallo allemaal ,
ik ben een meisje van 18 jaar en heb cup 90G BH maat.
mijn vraag ik eigenlijk of er mensen zijn met hetzelfde probleem , ik krijg een heel trekkend gevoel op mijn borst als ik zonder bh loop als ik een BH aan heb of mijn borsten optil is het al wat minder dit heb ik ook als ik savond op mijn rug of zij als ik in bed lig , wat kan ik het beste doen??
Ik zou in elk geval letten op je voeding. Een teveel aan oestrogenen in de voeding bevordert borstgroei. Denk aan suiker, zuivel en hormoonhoudend vlees. En ook veel chemische cosmetica. Pilgebruik bevordert het ook dus misschien beter een andere methode kiezen als het aan de orde is.
Als je overgewicht hebt of sowieso teveel vet daar ook wat aan doen. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je minder vet opslaat.
Met goede voeding, die voldoende voedingsstoffen bevat, kan je je borsten stevig houden. Ik zou in elk geval zorgen voor een goede bh. Daarvoor moet je echt zijn bij een speciaalzaak. Eventueel een borstverkleining overleggen met je arts.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!