Hallo,
Mijn zoontje van 1 jaar drinkt naar mijn idee te veel.Ik maak me een beetje zorgen dat er wat met hem aan de hand zou kunnen zijn.
Hij heeft vorige week de zesde ziekte gehad,hij was er heel erg ziek van,erg hoge koorts.Hij bleef echter wel gewoon goed eten en ook veel drinken.
Zodra hij zijn flesje ziet gaat hij helemaal huilen en als hij hem in zijn handjes heeft drinkt hij hem echt binnen een paar minuten helemaal leeg (is echt niet overdreven)
Hij drinkt echt met gemak zo een fles leeg van 260 cc en gaat daarna huilen omdat zijn flesje leeg is.
Vaak drinkt hij nog 5 flessen leeg per dag.
Met melk,water,thee of diksap.
Hij eet wel gewoon goed en verliest zijn eetlust er niet door.
Ik vind het zo veel voor zijn klein mannetje,ben echt bang dat hij wat aan zijn nieren oid heeft,hij heeft echt alleen maar dorst.
Hem niks geven als hij zo'n dorst heeft voelt ook niet goed.
Komt iemand dit bekend voor?
Of is het misschien een nieuwe fase?
Veel ouders vragen zich af hoeveel een baby eigenlijk moet drinken. Vooral als ze borstvoeding geven, en zeker wanneer ze gaan kolven. Maar ook bij flesgevoede baby's kan de vraag zich voordoen wat eigenlijk normaal is. Duidt extra veel dorst op suikerziekte? En wanneer moet je aan de bel trekken?
Let erop of de bay voldoende plast. Hij groeit goed en is actief en alert. Dus dat is goed. En als hij net ziek is geweest, kan hij zich nu best lekker voelen en weer eens flink willen gaan groeien.
Als je bang bent voor diabetes, ga dan even naar de huisarts voor een bloedsuiker-testje, dan heb je direct zekerheid.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gelijk de huisarts gebeld en kan morgen ochtend langskomen voor een vingerprikje,het moet wel als hij nuchter is dus dat gaat nog wat worden.
Ik had eerlijk gezegd geen idee,dat veel drinken ook te maken kon hebben met suikerziekte,dus ben erg blij dat ik mijn vraag toch gepost hebt.
Hoi Jolanda, probeer ook bij te houden hoeveel hij nu precies drinkt, en hoeveel volle luiers hij plast. Dan heb je meer duidelijkheid, dat is voor de huisarts ook gemakkelijker, want wat de een veel vindt, is voor de ander weer weinig.
Als je weet wat de uitslag is, en wat de huisarts ervan gezegd heeft, wil je dan nog laten weten wat er nou aan de hand was? Als anderen dan jou vraag lezen, dan hebben ze daar weer iets aan en weten ze hoe het afgelopen is.
Succes morgen!
Wij zijn bij de huisarts geweest en alles is gelukkig goed,zijn glucose gehalte was 3.2 en dat is gewoon normaal.
Echt veel kon hij er ook niet van maken,waarschijnlijk vind mijn zoontje drinken gewoon erg lekker.
Mijn zoontje van 10 maanden drinkt veel sap en water, is dat slecht? Hij eet wel gewoon goed maar heeft door het vele drinken veel plasluiers
Mijn dochter dronk ook veel suikervrij sap (of vers) en water en ja, had daardoor veel plasluiers, wat ik niet erg vond. Gewoon wat vaker verschonen. Ze is al weer bijna 12...
volgens mij is 1 liter vocht normaal, zoveel wijkt hij daar niet van af, anders even met het consultatiebureau bellen en overleggen.
suc6
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!