verandering van pil, onverwachts bloedverlies

hallo.

Ik heb een tijdje de pil zoely geslikt. Zonder pauzedagen, want ik heb menstruatie altijd als zeer negatief ervaren. Had veel last van buikpijn, rugpijn en ik voelde me altijd zeer onhygienisch in deze dagen. Ik zwem ook bijna dagelijks en het gebruik van tampons was ook niet mijn ding.
    Maar goed, dus de pil zonder pauze.
    Deze pil werd mij aanbevolen omdat ik inmiddels 45 ben. Maar na enige tijd kreeg ik af en toe last van tussentijdse bloedingen. Dan hield ik weer een stopweek, maar het kwam iedere keer weer terug. Dat was natuurlijk niet de bedoeling.
    Mijn arts heeft mij toen Maxim voorgeschreven. Ik heb nu de eerste strip opgebruikt en ben sinds 2 dagen aan de nieuwe begonnen.
    En jawel, sinds gisteravond.... menstruatie/bloeding. Voelt als menstruatie aan, met lichte buikpijn.

Kan dit normaal zijn bij het overstappen naar een andere pil, of is deze ook te licht voor mij?
    Wat raad u mij aan, maar even aankijken of morgen de arts vragen?

De arts raadde mij trouwens aan om een spiraaltje te gaan gebruiken omdat de pil natuurlijk niet erg gezond is, vooral op mijn leeftijd.
    Maar ik heb er veel over gelezen, maar bij het spiraaltje blijf je toch meestal ook last houden van kleine tussentijdse bloedingen?
    En nu ben ik niet erg diep, dwz bij sex heb ik vrij snel last dat hij met zijn penis tegen mijn baarmoeder aanstoot. Ik heb daarom de angst dat een spiraaltje alleen maar last zal geven bij sex. Of dat ik het voel of dat hij het voelt.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Reageren

Bij het overstappen naar de een andere pil kunnen er inderdaad onregelmatige bloedingen optreden tijdens de eerste 2-3 maanden. Maak de strip eerst even af en kijk wat er na de volgende stopweek gebeurd. Je hebt na de eerste srip geen stopweek gehouden?

Reageren

Nee. Wil geen stopweek. En dat had ik ook zo bij de arts aangegeven.
    Het was ook geen probleem.

Reageren

Gezien de eerdere doorbraakbloedingen was het wel beter geweest om na de eerste strip een stopweek te houden. Ik zo hetmin ieder geval na deze strip wel doen.

Reageren

Dus gewoon 1 keer een stopweek omdat dit een nieuwe pil is. En daarna zou het goed moeten gaan?

Reageren

Dat verwacht ik eigenlijk wel

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: verandering van pil, onverwachts bloedverlies

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe