Zoeken Vraag het forum

Ondanks pil zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo!
    Ik zit behoorlijk in de stress. Ik heb sinds een tijdje een vriend en in het begin vreeën we met condoom omdat ik voor het eerst aan de pil ging en ik graag een Keer door wilde slikken voor ik zonder condoom zou vrijen. Ik heb twee strips geslikt zonder stoppen en heb toen voor het eerst een Week zonder condoom
    gevreeën. Nou heb ik sinds maandag (nu 4 dagen) heel
    Minimaal bloedverlies wat verschilt van een beetje bruin tot een beetje rood tot weer een beetje bruin maar echt heeel erg weinig. Ik ben bang day dit een innestelingsbloeding is… Maar ik
    Snap niet hoe ik zwanger kan zijn.. Ik heb al 6 weken de
    Pil geslikt. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik in de eerste week van de tweede strip (dus de 4de week pilskikken) een keer heb over gegeven
    Maar dit was pas na 3 uur nadat ik de pil had geslikt. Wat moet ik nu doen.. Ik ben 17 en maak
    Me super erg zorgen… Kan ik zwanger zijn?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Het enige wat ik kan bedenken is dat ik in de eerste week van de tweede strip (dus de 4de week pilslikken) een keer heb over gegeven[/quote] Als je doorslikt is dat verder geen probleem. Er is dus geen reden om aan te nemen dat je zwanger bent.

Omdat je de pil doorslikt, zou je een doorbraakbloeding (spotting) kunnen hebben.(lees ook de bijsluiter).

Wat je het beste zou kunnen doen is nu dus een stopweek inlassen.

Reageren
    Anoniem

En spotting, hoe lang duurt dat ongeveer ? En kan dat ook wel zo weinig zijn? Ik heb geen inlegkruisje nodig zo weinig is het

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans zijn het kleinere bloedingen die 1-2-3 dagen kunnen aanhouden

Reageren
Reageer op: Ondanks pil zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.