Hi,

Ik heb een vraag of mijn man en ik zwanger kunnen zijn. We hebben seks gehad waarbij we later achter kwamen dat de condoom is gescheurd. Mijn menstruatie is op 8 jan begonnen en op 17 jan is het ongelukje gebeurd. Daarbij hebben we de map gehaald op 18 jan en heb ik die ingenomen. Ik heb verder geen gekke bijwerkingen alleen gevoelige borsten en soms gerommel in mijn buik.

Reageren

Hee.
    Doe anders een zwangerschapstest.
    2 weken na de onbeschermde seks

Je kan niet gelijk zwanger zijn na de onbeschermde seks.
    Als je ongesteld moet worden ben je ook bijna niet vruchtbaar dus is de kans ook heel klein.

Ik hoop op het beste voor je. Ik zit in een zelfde soort situatie x

Reageren

Als je op 8 januari ongesteld bent geworden, zat je op 17 januari natuurlijk wel aan het begin of net voor de vruchtbare periode. Omdat je echter op tijd de MAP hebt genomen zal dat niet zo'n vaart lopen.

Maar als je 2 dagen geleden seks hebt gehad kun je nu natuurlijk ONMOGELIJK al zwangerschapsverschijnselen hebben. Je bent namelijk nog helemaal nog niet zwanger. Dat kan niet in 2 dagen tijd. Zwanger ben je pas als er een innesteling heeft plaatsgevonden. dat is in de regel 6-9 dagen na de seks
    De klachten die je hebt kunnen door de MAP worden veroorzaakt.

Reageren

Bedankt Tandor voor uw uitleg. Het is allemaal eventjes afwachten totdat we een test kunnen uitvoeren. Hopelijk mochten we zwanger zijn geraakt, dat de map geen schade heeft toegebracht aan de baby.

Sterkte anoniem met jou situatie! Het beste is om zo snel mogelijk de map in te nemen en afwachten of het zijn werk doet zonder schade.

Reageren

Ik heb nog een vraagje. Kan je ook van de map beetje raar worden in je maag ? Net een gevoel alsof je iets verkeerds hebt gegeten en gevoelige borsten ?

Deze klachten houden een beetje aan. Ene dag is het anders als de andere.

Reageren

Ja hoor. Dat kunnen de bijwerkingen zijn van de MAP.

Reageren

Oke dank uw wel!

Reageren

Kan je ook van de map andere vervelende bijwerkingen krijgen ?

Ik heb nu de laatste tijd last van pijnlijke en gevoelige borsten. Ook de tegels zijn af en toe hard. Terwijl ik het niet koud heb.

Kunnen er stel als je wel zwanger bent, al symptomenen optreden ?

Reageren

De MAP kan inderdaad vervelende bijwerkingen hebben. Lees de bijsluiter.
    Zwangerschapssymptomen kun je nu nog niet hebben.

Reageren

Even een update, ik heb een bruine bloeding. Het zal dan lijken op de menstruatie, maar echt rood bloed is het ( nog ) niet.

Ik ben benieuwd, omdat ik dacht dat ik rond de 8ste deze maand ongesteld moest worden.

Reageren

Ik bloed nu niet meer, ik wou dan morgen liefst een zwangerschaps test doen. Of is het verstandiger om nog eventjes af te wachten ?

Heb dit nog nooit gehad en menstrueerde altijd optijd en vrij heftig ook. Gister was het alleen beetje bruin bloed, nu tot heden heb ik niks meer.

Reageren

Testen heeft pas zin 2,5 tot 3 weken na de seks

Reageren

Oke, ben benieuwd of ik dan überhaupt nog ga bloeden of dat het hierbij is gestopt. Kan het innestelling bloed zijn geweest ?

Ik voel me verder niet veel anders, alleen meer gerommel met mn darmen, misschien ook omdat je veel piekerd.

Reageren

Bruine afscheiding is in de regel geen innestelingsbloeding. Dat is doorgaans oud bloed van de vorige menstruatie dat nog in de baarmoeder zit en er dan uitkomt.

Reageren

Oke dit wist ik niet. Maar dan is er meer kans op een zwangerschap ? Dan dat mijn menstruatie nog gaat beginnen ?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Map

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe