Zoeken Vraag het forum

last na stoppen met pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • de1989

Wie o wie herkent dit..

i.v.m. onze kinderwens ben ik eind september met de pil gestopt.
    Hierna, zoals gewoonlijk de ontrekkingsbloeding gehad en daarna na precies 28 dagen werd ik weer echt ongesteld. ik dacht, mooi, alles is weer op gang. Helaas is het nu weer een maand later en al ruim een week overtijd.
    Wel heb ik al een week enorme buikpijn alsof het wel elk moment kan komen, zit savonds zelfs met een kruik op de bank. Ook ben ik enorm misselijk, ben ik vrijdag al onwel geworden onder de douche, en kan ik niet op mijn buik slapen omdat dit raar voelt. Ik slaap dan ook amper..

Ik heb gelezen dat na stoppen met de pil je klachten krijgt, en dus twijfel ik of de arts hier iets mee kan.. (ik heb toen ik 5 dagen overtijd was een zwangerschapstest gedaan, deze is negatief)

Hoort dit alles gewoon bij het stoppen met de pil?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

De pil onderdrukt natuurlijk van alles dus dan kan je sowieso meer klachten krijgen, bovendien verandert hij je hormoonhuishouding. Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie en de pil versterkt die. Dat kan je weer bijsturen met bepaalde middelen. Door de pil krijg je ook al snel tekorten, zoals aan vitamine B en zink dus ook goed om daar wat aan te doen. Denk dat je lijf zich moet herstellen maar je kan het dus wat ondersteunen. Zelf heb ik bijv progesteroncrème om de hormonen te normaliseren.

Reageren
    John (moderator)

Als je met de pil stopt, kan het enkele maanden duren voordat je cyclus weer is hersteld. Dat noemt men ontpillen.
    Als de klachten blijven aanhouden en je menstruatie nog langer uitblijft, ga dan even naar de huisarts.

Reageren
Reageer op: last na stoppen met pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.