Zoeken Vraag het forum

Ik kan niet tegen anticonceptie middelen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rhona

Hallo,

Ik ben 28jaar en kan niks gebruiken van anticonceptie. Alles waar er hormonen in zitten kan ik niet verdragen. Dus deze zijn al alemaal uitgesloten (de pil,nuvaring,prikpil,…) Dan zou je denken een spiraaltje ,maar mijn baarmoeder stoot alles af. Dan dacht ik om een zon bakje te kopen waar je iedere ochtend op plast en verteld of je vruchtbaar bent of niet. Maar doordat ik een onregelmatige cyclus heb zou het niet vertrouwbaar zijn. Uiteindelijk heb ik gevraagt of het mogelijk is mij te laten”knippen”.(voor de duidelijkheid, ik wil geen kind). Maar daarvoor ben ik te jong. Uiteindelijk hebben we de condoom nog waar ik een fobie voor heb. Mijn partner en ik doen het wel ,maar het blijft een blok aan mijn been dat ik het moet gebruiken waardoor ik geen zin meer krijg. Ik weet niet meer wat te doen. Is er geen 1 andere mogelijkheid? Of een mogelijkheid dat ik wel kan gesteriliseerd worden?

Groetjes rhona

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je partner zou zich kunnen laten steriliseren. Bij mannen kan dat desgewenst makkelijker worden hersteld.
    Ga naar een andere gynaecoloog in een ander ziekenhuis voor een second opinion. Je leeftijd is inderdaad een probleem.

Reageren
    Anoniem

Natuurlijke geboortenregelingen moet je heel nauwkeurig volgen en als je jong bent kunnen de hormonen nogal dansen. Zeker de dagen tussen de laatste dag van de menstruatie en de eisprong is lastig, zeker omdat zaadjes een paar dagen kunnen overleven.
    Zelf heb ik een pessarium. Dat is even wat gedoe en je moet er wat handigheid in krijgen. Altijd in combinatie met een zaaddodend middel. Tegenwoordig is er een ander soort pessarium, de Caya. Die ken ik persoonlijk nog niet.
    Wat wel een punt is bij een pessarium is dat je binnen een a twee uur seks moet hebben of extra zaaddodend middel moet inbrengen voor de veiligheid. En dan moet hij een bepaalde tijd inblijven. Als je binnen die tijd weer seks hebt moet je weer zaaddodend middel inbrengen. Dus als je vaker op een dag seks hebt is het wat lastiger. Er is namelijk ook een maximumtijd dat hij in mag blijven.
    Een Femcap is een variant.

Reageren
Reageer op: Ik kan niet tegen anticonceptie middelen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.