- Anoniem11 februari 2015 om 14:38
Hallo,
ik ben 18 jaar en afgelopen november/december begonnen met de pil, op de tweede dag van mijn menstruatie. Volgende week wordt mijn derde stopweek. Ik heb (behalve de eerste 7 dagen van de eerste strip) wekelijks seks gehad zonder condoom.
In de eerste stopweek had ik 3 dagen een kleine bloeding, in de tweede stopweek duurde deze bloeding 4 dagen en was net zo erg als mijn ‘normale menstruatie’, meer dan in de eerste stopweek dus.
Tijdens de eerste twee strips heb ik vrijwel nergens last van gehad qua bijwerkingen, alleen wat pijnlijke borsten.
Na mijn tweede stopweek had ik (tot op heden) meteen last van erge misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn, duizeligheid, pijnlijke borsten etc.
In de bijsluiter van mijn pil (Ethinylestradiol / Levonorgestrel) staan al deze bijwerkingen wel, en dat ze normaalgesproken binnen 3 maand zullen verdwijnen. Ik zit dus nog binnen deze drie maanden.
Maar ik vraag me af, of mijn klachten wel door de pil komen? Is het mogelijk om pas in de derde strip last te krijgen?
Alvast bedankt!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
11 februari 2015 om 15:08In de regel treden die klachten eerder op. Tijdens de eerste strip.
Reageren
Dus je klachten zouden een andere oorzaak kunnen hebben. Misschien een griep die in aantocht is?