Zoeken Vraag het forum

bijwerking pil of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sara

hallo allemaal, laat ik me even voorstellen
    ik ben sara 2o jaar en al drie maand aan de pil deso 20

mijn borsten zijn op deze periode bijna 3 maten gegroeid en nog steeds bezig met groeien. het is best vervelend, ze doen pijn, tepels zijn gevoelig ook donkerder.

elke maand heb ik mijn menstruatie gehad soms zelfs 2 keer per maand. die heb ik graag erbij genomen, met de gedachte dat het over zou gaan na de wenperiode. maar nu de derde strip op is, is die menstruatie plots heel licht.

nu is mijn vraag kan dit komen van de pil of is dit iets anders?

liefs sara

3 reacties
    Reageren
    sara

ik heb ze allemaal eens doorgenomen, maar een ding kan zeker er niet van zij, borsten kunnen hooguit maar een maatje bijgroeien als dit effect toch optreedt. dus hoe kan het dan dat ik in vier maanden tijd opeens dire maten meer heb.

Reageren
    dokterK

Kan zeker door de pil komen. Je zou een andere pil kunnen proberen, maar dan heb je geen garantie dat je cupmaat dan wel hetzelfde gaat blijven. Een koperhoudend spiraaltje is eigenlijk de beste optie, dan krijg je geen hormonen in je lichaam en worden je borsten ook niet groter.

Reageren
Reageer op: bijwerking pil of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.