Zoeken Vraag het forum

Bijwerkingen pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JC

Hoi allemaal!
    Ik ben sinds een week weer begonnen aan de pil, nadat ik mijn mirena spiraal heb laten verwijderen. Ik had heel veel klachten van de spiraal en heb na lang nadenken de knoop doorgehakt en hem eruit laten halen.
    Maar goed, nu ben ik aan de pil, ethynilestradiol/levonorgestrel en ik heb onwijs veel last van misselijkheid. Ook ben ik duizelig en een beetje wazig. Na veel gespit heb ik gezien dat meer mensen hier last van heeft. Gaat dit nog over? Is het alleen in het begin zo heftig, of kan ik beter overgaan naar bijvoorbeeld de prikpil? Ik vind dit heel hinderlijk, heb regelmatig neiging tot braken en de hevige misselijkheid komt vaak heel onverwachts de hoek omkijken. Ik heb er bijna spijt van dat ik mijn spiraal heb laten verwijderen, ondanks alle klachten die ik daardoor had.

Zijn er personen die dit ook hebben ervaren en zijn overgestapt naar een andere pil/ prikpil? En die dus nu tevreden zijn?

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Hormonale anticonceptie legt je eigen hormoonhuishouding plat, zorgt voor tekorten in je lichaam en bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Een koperspiraal verstoort de zink-/koperbalans. Werd zelf depressief van de pil en ging bijna onderuit, plus nog veel meer klachten. De prikpil lijkt me nog erger in het platleggen van je eigen systeem. Heb zelf een pessarium, wat geen invloed heeft op je hormonen.

Reageren
Reageer op: Bijwerkingen pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.