Home / Anticonceptie & abortus / help!
Vorig weekend seks gehad met mn vriend. Wel veilig.. tenminste met condoom. Maar nu pil vergeten. Stel dit was onveilig hoe kon de situatie dan zijn? Zit in mijn laatste strip.
Heb hem gisternacht om 2.15 genomen en nu net om 10 uur omdat ik geschrokken was.. en dacht dan moet ik alsnog die pil slikken.
Ben ik wel nog beschermd??
[quote]Heb hem gisternacht om 2.15 genomen en nu net om 10 uur omdat ik geschrokken was[/quote]
Even wat vragen om het verhaal duidelijk te krijgen.
In welke week van de strip ben je de pil vergeten? En op welke dag? Ik begrijp niet zo goed waarom je de pil vanochtend nog hebt genomen.
gister nacht dus de pil vergeten en vandaar vanmorgen om 10:00 de pil geslikt. Eergister nacht de pil om 2:15 genomen. Zometeen neem ik hem om 12 uur...
Je moet deze strip gewoon afmaken en zonder stopweek doorgaan met de volgende strip. Dan is er niets aan de hand.
Ik wil graag weten of ik ongesteld word? Moet ik persee nu doorgaan? Heb het wel met condoom gedaan. Maar pil vergeten 3 dagen erna.. en die alsnog ingenomen.
Als er verder niets met de condoom is gebeurd zou je een stopweek kunnen inlassen.
Als je de vergeten pil binnen 12 uur na het vergeten hebt ingenomen tenminste.
Ik heb elke pil binnen 36 uur genomen. Dus als ik een vergeten was, was deze sowieso binnen 36 uur ingenomen. Was hem vergeten en die dag van te voren had ik hem om 2.15 snachts ingenomen. Dus heb hem de volgende dag om 9.45 ingenomen.
Dat is maximaal 8uur erna lijkt me.
Als je er nog onzeker over bent neem dan geen risico en begin zonder stopweek aan de volgende strip en maak deze helemaal af.
De condoom is niet gescheurd. Dat weet ik 100 procent... maar.. ik weet ook dat ik alle pillen binnen 36u heb genomen.
Is het dan nog beter om geen stopweek in te lassen?
Moet dit namelijk morgen doen.
Heb even via chatgeschiedenis achterhaald wanneer ik de pil had geslikt.
Zaterdag had ik seks en dinsdag ben ik de pil vergeten. Zaterdag had ik na het stappen pas mijn pil om 4uur genomen. De dagen erna heb ik tussen 1 en 2 uur steeds de pil geslikt.
Dinsdag ging het dan mis.. mmaar toen heb ik hem om 9.45 de volgende ochtend genomen. (Dit is dus binnen die 36u)
De dagen erna heb ik ze ook binnen 36uur geslikt.
Vanaf volgende maand neem ik ze weer op een vast tijdstip.
Mn vriend had zelfs water in het condoom gedaan om te kijken of die niet kapot was. Maar een condoom kan geen klein gaatje bevatten dus hij was niet kapot...
Dit is ff voor de duidelijkheid.
Je kunt wel vragen blijven maar de antwoorden zijn toch al gegeven.
Als er verder niets met de condoom is gebeurd zou je een stopweek kunnen inlassen.
Als je de vergeten pil binnen 12 uur na het vergeten hebt ingenomen tenminste.
Als je er toch onzeker over blijft ( en dat ben je blijkbaar) en het zekere voor het onzekere wilt nemen ook ten aanzien van de betrouwbaarheid van de pil, last dan geen stopweek in en ga meteen door met de volgende strip.
Waarom denk je dat het beter zou zijn om een stopweek in te lassen?
De pil doorslikken is verder geen enkel probleem.
Hallo Tandor. Ik ben op mn gevoel afgegaan en was afgelopen weekend ongesteld. Maar mijn vraag is kan je ongesteld worden (juiste tijd etc) en daarna toch zwanger zijn? Ik heb een blaasontsteking die heb ik altijd na geslachtsgemeenschap.. maar wil daarvoor naar de dokter. Niet dat die me dalijk wat anders zegt..
Een zwangerschap is dan toch wel zeer onwaarschijnlijk.
Was al onwaarschijnlijk maar nou dan helemaal.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!