- Anoniem15 september 2014 om 01:36
Hoi allen..
Ik heb een vraagje want zit in een onzekere situatie.
Ik heb gister met mn vriend seks gehad, met condoom.
Ik slik de pil en heb hem (als ik het me goed herinner) vorige week de hele week goed geslikt. Alleen zit er soms een paar uur tijd tussen.. niet langer dan 36 u..
Maar we hebben extra seks gehad met condoom..
Ik had de vorige dag de pil rond half 12 – 3uur genomen. De precieze tijd weet ik niet meer.. gister heb ik de pil om half 5 genomen in de nacht. Maar vandaag om half 2.
Ik vraag me ook af of het condoom niet kapot was. Hij heeft er wel water in gedaan.. om extra na te kijken. Klinkt vies.. maar voor mij iets meer zekerheid. Hij lekte niet.. zover wij zagen. Er kwam een druppel af.. maar of die eruit kwam of er langs ging.. weet ik niet.
Als een condoom scheurt, gaat die dan direct helemaal kapot.. of kan er ook een ini mini gaatje inzitten?
Ik slik de pil al 4 jaar maar ben toch onzeker over deze situatie.
Ik kan me ook absoluut de tijden niet meer herinneren..
Ik begin nu aan mijn 3e week. Ik weet alleen niet meer of ik de 1e week een pil ben vergeten.. mn verstand is er helemaal niet bij.
Dan moet je normaal 7 dagen seks met condoom hebben. En als het in de 2e week eens gebeurt, kan 1 pil vergeten je niet direct zwanger maken toch?
Sorry voor de vele vragen.. maar de conclusie is gewoon
Dat ik niet weet op welke tijden ik de pil heb geslikt en of er te veel uren tussen zaten. En of er in een condoom een mini gaatje kan ziten. En kan alcohol kwaad als je de pil nog niet had geslikt? Ik bedoel.. ik had een glas op, en heb snachts de pil geslikt.
Graag tips en wat ik moet doen.
Wilde een morning after pil halen, maar wil liever weten of dit wel nodig is.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 september 2014 om 14:02Om te beginnen:
het is niet erg verstandig om zo met de pil om te gaan. De bedoeling is dat je de pil op regelmatige tijden neemt. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Enkele uurtjes 2-3, kunnen er wel inzitten. Als je dit zo blijft doen zoals je het nu doet moet je niet opkijken als het een keer misgaat.Als een condoom scheurt, zit er een gat in. Geen ini mini gaatje. De alcohol kan verder geen kwaad.
Als je zelf niet zeker weet of je alle pillen hebt genomen wordt het wel moeilijk. Als je in de tweede week een pil zou zijn vergeten is dat geen probleem als je daarna gewoon de strip afmaakt.
Als je in de 1ste week een pil vergeet en je hebt 7 dagen voor het vergeten seks zonder condoom gehad is dat wel een probleem. Dan had je inderdaad 7 dagen daarna een condoom moeten gebruiken. Er zijn heel veel onzekerheden in je verhaal.Ik denk toch dat de kans op een zwangerschap heel erg klein is v.w.b. de seks van gisteren.
Reageren
Ik adviseer je wel dringend om de pil op vaste tijden te gaan innemen. Bijvoorbeeld als je slapen gaat. Als dat toch moeilijk blijft, kijk dan of een andere manier van contraceptie niet beter is.Anoniem15 september 2014 om 15:16Hallo,
Ja normaal ben ik wel een type dat weet wanneer ik de pil slik.. maar had 4maanden geen seks, omdat er nogal omstandigheden waren. Vandaar.. dus ik hoefde er niet op te letten.. Heb wel een vaste vriend, maar deden niks.
Ik zal er zeker weer op gaan letten, vooral nu dat ik weet dat ik weer seks zeg maar ga hebben..
Ik heb de eerste twee weken, geen seks gehad. Begin nu sinds vandaag aan de 3e week.
Hartstikke bedankt voor het antwoord… 😉
Reageren