- Anoniem23 september 2014 om 18:05
Hallo.
Ik zit even in de knoop.
Ik ben erg bang om zwanger te worden. Dit was ik al voordat ik het ooit gedaan had. Dit is ook een reden dat ik het lang heb uitgeuitgesteld mijn eerste keer. Ik heb nu bijna een jaar met mijn vriend. En toen het nu samen sinds kort. Ik slik al ruim 5jaar de pil. En als ik het doe gebruiken we altijd een condoom. Ik heb nou ruim 3 maanden gemeenschap maar niet zoveel. Ik ben elke keer bang dat er toch wat mis kam gaan. We hebben gehad dat de condoom afglee toen we klaar waren.. maar niet geknoeid naar ons idee. Maar nou toch begin ik wel bang te worden. Heb toch een paar symptomen. Zoals hoofdpijn grotere borsten vage buik. Maar okee heb een moeilijke week gehad. Nieuwe periode op het werk, dierbare veloren en toen veel stress gehad en ongezond gegeten. toen kwam ik ook niet aan. Maar later dat ik me wat beter voelde kreeg ik grotere borsten dus ik dag nou zou wel van dat eten zijn. Maar omdat ik diep van binnen twijfel en er zo bang voor ben en het altijd in mr hoofd heb als er een ongelukje kan zijn… zit ik ook wel te denken dat schijnzwanger ook nog kan. Omdat ik er zo druk mee bezig ben.2 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 september 2014 om 22:14Als je de pil goed gebruikt, dus altijd op tijd en er geen bent vergeten en dan ook nog een condoom gebruikt is de kans op een zwangerschap nihil. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat je groter borsten krijgt kan enerzijds aan je leeftijd liggen of inderdaad van gewichtstoename door eten.
Je overige klachten zullen ongetwijfeld door stress en spanningen worden veroorzaakt.
ReagerenAnoniem24 september 2014 om 16:11Lieve schat,
Ik zal voor de zekerheid een test doen. Mocht deze aangeven dat je zwanger bent. Kun je heel vroeg terecht bij abortuskliniek. Mensen kunnen jouw hiermee verder helpen.
Reageren