Zoeken Vraag het forum

1e pil na stopweek te laat ingenomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

De stopweek hoeft niet korter hoor. Dan gewoon vandaag weer beginnen. Dan is er niets aan de hand

vraagje

hallo,

ik heb woensdag mijn laatste pil genomen en dus zou ik vandaag (donderdag) moeten beginnen
    ik heb 2 strippen achter elkaar door geslikt en soms op verschillende tijden, 3 uur later bijvoorbeeld.
    de laatste pil was woensdag om 9 uur s’ochtends en nu neem ik hem pas donderdag om 5 uur
    in de stopweek onbeschermd seks gehad

maakt het uit dat ik de pil een paar uur later heb genomen op de eerste dag na mn stopweek?

Reageren
    John (moderator)

Dat maakt op zich niets uit.

Reageren
    SAM

Ik ben dus te laat begonnen met nieuwe start van de sttip.  Langer dan 7 dagen stopweek. Ik ben nu al 6 dagen overtijd terwijl ik tussen de 3e dag en 4e dag ongesteld word van de stopweek. Is het dan zo dat het langer duurt voor je weer ongesteld word omdat je te lang door bent gegaan in de stopweek?

Reageren
    John (moderator)

Doe voor de zekerheid eens een zwangerschapstest, als je onbeschermde seks hebt gehad toen je te laat met de pil bent gestart.

Reageren
    Ano1

Hallo,

Ik zou normaal 21/12 moeten gestart zijn met de eerste pil na mijn stopweek. Normaal zou ik deze eerste pil om 21u30 moeten genomen hebben 21/12. Aangezien ik niet thuis was, heb ik mijn eerste pil om 1u ’s nachts genomen (de nacht van 21/12 op 22/12).

Dit is nog binnen de 12 uur dat ik hem zou moeten genomen hebben. Toch ben ik wat ongerust, ben ik veilig?

Reageren
Reageer op: 1e pil na stopweek te laat ingenomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.