Zoeken Vraag het forum

1e pil na stopweek te laat ingenomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi!

Ik heb de eerste pil na mijn stopweek te laat ingenomen, wel binnen 12 uur nadat ik hem eigenlijk had moeten innemen.
    Zaterdag de laatste pil ingenomen, de zondag daarop de pil vergeten (slik hem normaal om 12 uur ’s nachts), en de maandag daarop om 7 uur ’s ochtends toch nog ingenomen.

Nu weet ik dat als je normaal de pil vergeet, je hem alsnog binnen 12 uur kunt innemen en nog steeds beschermd bent. Geldt dit ook voor de allereerste pil na de stopweek?

7 dagen in de stopweek geen seks gehad, 5 dagen na het innemen van de eerste pil onbeschermd seks gehad. Kan dit dan kwaad?

Groetjes,
    Jasmin

20 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je was te laat met de 1ste pil.
    Je had dus de eerste 7 dagen aanvullende conceptie moeten gebruiken. In principe was het verstandig geweest om een Morning After Pil te gebruiken.

Reageren
    Anoniem

Hoi! Ik heb dit nu ook megemaakt , vrijdag moest ik mijn pil nemen en ik had het zo druk dat ik het gewoon vergeten ben , zaterdag als ik opstond heb ik het gemerkt en ze direkt genomen normaal mog je 12 u telaat zijn voor je pil maar ik ben er over , en heb gisteren onbeschermd sex gehad met mijn partner wat nu?
    Alvast bedankt
    M.

Reageren
    John (moderator)

Hallo M
    Als het ook om de eerste pil na de stopweek gaat:
    De Morning After Pil gebruiken, de komende 7 dagen aanvullende contraceptie gebruiken (condoom) en doorgaan met de pilstrip.

Reageren
    Anoniem

Hallo Tandor
    Bedankt mijn vriend is smorgens achter de after morning pil en heb ze direkt ingenomen , hoopelijk werkt ze nu ook ,
    Bedankt voor je hulp
    Gtjes M

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan.

Je hebt ze in ieder geval op tijd ingenomen. Dus dat zal wel los lopen….

Reageren
    Anoniem

Ja ik en mijn vriend waren al bang dat ik ze niet optijt had genomen maar dat is wel het geval heb ze direkt genomen 🙂 dus nu ben ik al wat geruster 🙂 bedankt voor alles 🙂
    M.

Reageren
    Anoniem

Hoi Tandor
    Sorry voor het lastig vallen maar ben effe in de waar , heb toen gezegd dat ik direkt de dag achter het onbeschermde sex de morning after pil heb genomen, maar nu ben ik nog steeds bang dat ze niet werkt. Heb pijn in mijn onderbuik al 2/3 dagen en moerlijk naar de groote wc.. Ben een betje hopelos .
    Grtjes M.

Reageren
    John (moderator)

De buikpijn kan door de MAP worden veroorzaakt.

Maar het kan ook zijn dat je buikpijn hebt omdat je last hebt van obstipatie. Bovendien zou je als de pil niet gewerkt zou hebben nu nog absoluut geen zwangerschapsverschijnselen kunnen hebben.
    Dus je klachten hebben met zwangerschap totaal niets te maken.

Reageren
    Anoniem

Oke hartelijk bedankt ben al meer op mijn gemak.
    Grtjes M.

Reageren
    ..

Hoi

Ik had vorige week zaterdag de laatse pil ingenomen die dag ook sex  gehad en daarna een stopweek nou moest ik zaterdag weer beginnen maar ben t hellemaal vergeten moet ik hem nu meteen in nemen ? Heb ik kans op zwangerschap?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat die kans wel heel erg klein is. Neem in ieder geval nu nog de vergeten pil in en  dan ook straks dien vandaag.

Wel rekening ermee houden, dat je de komende 7 dagen niet door de pil bent beschermd.

Reageren
    ..

Maar in de bijesluiter staat dat je de gedurende 7 dagen geen pil moet slikken pas de 8ste dag vandaag dus

Reageren
    John (moderator)

Maar jij schrijft zelf:  nou moest ik zaterdag weer beginnen maar ben t helemaal vergeten 

Een stropweek heeft inderdaad 7 pilvrije dagen  Je moest dus niet op zaterdag beginnen maar op zondag.  Vandaag dus.  Dan heb je ook geen pil vergeten….

Reageren
    ..

Ja omdat ik een vervroegde stopweek heb ingelast dacht ik dat ook de stopweek korter moest maken maar als ik dat geen probleem is en vandaag inneem is t goed

Nog bedankt

Reageren
Reageer op: 1e pil na stopweek te laat ingenomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.