- Anoniem2 augustus 2014 om 03:41
Hoi!
Ik heb de eerste pil na mijn stopweek te laat ingenomen, wel binnen 12 uur nadat ik hem eigenlijk had moeten innemen.
Zaterdag de laatste pil ingenomen, de zondag daarop de pil vergeten (slik hem normaal om 12 uur ’s nachts), en de maandag daarop om 7 uur ’s ochtends toch nog ingenomen.Nu weet ik dat als je normaal de pil vergeet, je hem alsnog binnen 12 uur kunt innemen en nog steeds beschermd bent. Geldt dit ook voor de allereerste pil na de stopweek?
7 dagen in de stopweek geen seks gehad, 5 dagen na het innemen van de eerste pil onbeschermd seks gehad. Kan dit dan kwaad?
Groetjes,
Jasmin20 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2014 om 11:30Je was te laat met de 1ste pil.
Reageren
Je had dus de eerste 7 dagen aanvullende conceptie moeten gebruiken. In principe was het verstandig geweest om een Morning After Pil te gebruiken.Anoniem19 oktober 2014 om 06:09Hoi! Ik heb dit nu ook megemaakt , vrijdag moest ik mijn pil nemen en ik had het zo druk dat ik het gewoon vergeten ben , zaterdag als ik opstond heb ik het gemerkt en ze direkt genomen normaal mog je 12 u telaat zijn voor je pil maar ik ben er over , en heb gisteren onbeschermd sex gehad met mijn partner wat nu?
Reageren
Alvast bedankt
M.John (moderator)
19 oktober 2014 om 08:47Hallo M
Reageren
Als het ook om de eerste pil na de stopweek gaat:
De Morning After Pil gebruiken, de komende 7 dagen aanvullende contraceptie gebruiken (condoom) en doorgaan met de pilstrip.Anoniem19 oktober 2014 om 16:34Hallo Tandor
Reageren
Bedankt mijn vriend is smorgens achter de after morning pil en heb ze direkt ingenomen , hoopelijk werkt ze nu ook ,
Bedankt voor je hulp
Gtjes MJohn (moderator)
19 oktober 2014 om 17:14Anoniem19 oktober 2014 om 17:47Ja ik en mijn vriend waren al bang dat ik ze niet optijt had genomen maar dat is wel het geval heb ze direkt genomen 🙂 dus nu ben ik al wat geruster 🙂 bedankt voor alles 🙂
Reageren
M.Anoniem22 oktober 2014 om 20:54Hoi Tandor
Reageren
Sorry voor het lastig vallen maar ben effe in de waar , heb toen gezegd dat ik direkt de dag achter het onbeschermde sex de morning after pil heb genomen, maar nu ben ik nog steeds bang dat ze niet werkt. Heb pijn in mijn onderbuik al 2/3 dagen en moerlijk naar de groote wc.. Ben een betje hopelos .
Grtjes M.John (moderator)
22 oktober 2014 om 23:12De buikpijn kan door de MAP worden veroorzaakt.
Maar het kan ook zijn dat je buikpijn hebt omdat je last hebt van obstipatie. Bovendien zou je als de pil niet gewerkt zou hebben nu nog absoluut geen zwangerschapsverschijnselen kunnen hebben.
Reageren
Dus je klachten hebben met zwangerschap totaal niets te maken.Anoniem23 oktober 2014 om 18:21Oke hartelijk bedankt ben al meer op mijn gemak.
Reageren
Grtjes M...3 september 2017 om 15:55Hoi
Ik had vorige week zaterdag de laatse pil ingenomen die dag ook sex gehad en daarna een stopweek nou moest ik zaterdag weer beginnen maar ben t hellemaal vergeten moet ik hem nu meteen in nemen ? Heb ik kans op zwangerschap?
ReagerenJohn (moderator)
3 september 2017 om 16:33Ik denk dat die kans wel heel erg klein is. Neem in ieder geval nu nog de vergeten pil in en dan ook straks dien vandaag.
Wel rekening ermee houden, dat je de komende 7 dagen niet door de pil bent beschermd.
Reageren..3 september 2017 om 16:54Maar in de bijesluiter staat dat je de gedurende 7 dagen geen pil moet slikken pas de 8ste dag vandaag dus
ReagerenJohn (moderator)
3 september 2017 om 17:00Maar jij schrijft zelf: nou moest ik zaterdag weer beginnen maar ben t helemaal vergeten
Een stropweek heeft inderdaad 7 pilvrije dagen Je moest dus niet op zaterdag beginnen maar op zondag. Vandaag dus. Dan heb je ook geen pil vergeten….
Reageren..3 september 2017 om 17:06Ja omdat ik een vervroegde stopweek heb ingelast dacht ik dat ook de stopweek korter moest maken maar als ik dat geen probleem is en vandaag inneem is t goed
Nog bedankt
Reageren