- Anoniem1 juni 2015 om 22:13
Vrijdag 22 mei rond 20/21 uur heb ik mn laatste pil van mn pilstrip ingenomen, zaterdag 30 mei rond 20/21 hoorde ik dus weer te beginnen met de pil. Ik ben de pil vergeten te slikken op het gebruikelijke tijdstip, maar heb hem wel binnen 12 uur ingenomen (2 uur ’s nachts nadat ik was thuisgekomen van een avond weg). Alleen weet ik niet of dit ook geldt voor de eerste pil na de stopweek. Rond 12 uur ’s nachts kwam er een beetje bloed en kreeg ik kramp terwijl ik dacht dat mijn menstruatie vrijdag al over was. Dit duurde nog de hele zondag (een klein beetje). Ik ben nu bang dat dat komt omdat ik de pil later heb ingenomen, vooral omdat het de eerste pil na de stopweek betreft. Ik heb maandag 18 mei nog onbeschermde seks gehad. Kan ik zwanger zijn? Zoja, wanneer zou ik het beste een zwangerschapstest kunnen doen? Ik heb nu nog steeds krampen maar dit kan misschien wel een andere oorzaak hebben zoals stress om dit. Ik dank alvast voor jullie antwoorden.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
1 juni 2015 om 22:19Als je de pil binnen 12 uur hebt genomen maakt dat verder niet uit. Die paar uurtjes zullen geen probleem zijn.
Reageren