Zoeken Vraag het forum

Lastige vraag mbt pil – stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem12345

Een vraag met betrekking tot de pil. Heb half internet afgestruind naar een antwoord, maar staat overal weer anders! Ook in de bijsluiter geen duidelijk antwoord te vinden.
    Het zit zo: donderdag 2 mei zou ik na mijn stopweek weer met de pil begonnen moeten zijn. Door omstandigheden die dag niet geslikt, vrijdag de 3e wel geslikt. Rond een uur of 12/half 1 (smiddags). Die avond op mijn normale tijdstip van 11 uur mijn 2e pil ingenomen. Ik heb dus een stopweek van 8 dagen gehad ipv 7.
    Nu heb ik dinsdag de 7e wel gemeenschap gehad, zonder verdere voorbehoedsmiddelen. Is er een kans dat ik zwanger zou kunnen zijn of ben ik wel goed beschermd geweest?

4 reacties
    Reageren
    Imke

Ik heb altijd geleerd dat een stopweek korter dan 7 dagn geen kwaad kan, maar langer wel. dus ja, lastig. Ik kan je dus ook geen duidelijkheid geven…

Sorry

Reageren

Eén pil vergeten:

Neem die pil dan alsnog in.
    Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af.

Zolang u de vergeten pil inneemt binnen twaalf uur na het vaste tijdstip voor slikken van de volgende pil, bent u tegen zwangerschap beschermd.

Aanvullende maatregelen zoals de morning-afterpil of een condoom zijn dan niet nodig.

Bron:
    http://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-ben-pil-vergeten

Reageren
    Anoniem12345

Omdat het na de stopweek is, gaat die 12 uur toch niet op of wel?! En anders zou het niet binnen 12 uur zijn, aangezien ik hem normaal om 11 uur slik savonds en nu rond kwart over 12 smiddags een dag later. De informatie die jij neerzet had ik namelijk allang gelezen

Reageren
    John (moderator)

Anoniem12345
    Pil vergeten in de eerste week van een pilstrip:

vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken volgens het schema en 7 dagen lang condooms gebruiken. Als je 2 dagen voordat je de pil hebt vergeten zonder condooms hebben gevreeën dan kan je zwanger zijn en moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de huisarts voor advies.

Dit is dus ook van toepassing als je de eerste pil na de stopweek vergeet.

Je was dus niet beschermd. Je had in principe 7 dagen lang condooms moeten gebruiken.
    Je loopt dus het risico van een zwangerschap.

Reageren
Reageer op: Lastige vraag mbt pil – stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.