- Zonnestraal8421 januari 2026 om 11:23
Ik ben vorig jaar begonnen met de prikpil
Ik heb 3 december mijn 4e prikpil gehad en nu sinds een week heb ik veel bloedverlies met stolsels en pijn onderin de buik. De huisarts zei dat het kan komen door een dunne baarmoederslijmvlies
Ook klachten zoals hoofdpijn en stress een opgeblazen gevoel etcc . Is dit een bijwerking van de prikpil ?? Ik ga sowieso stoppen met de prikpil want ik wil dat mijn lichaam weer normaal zonder klachten functioneert1 reactieReageren
Peter (huisarts)
21 januari 2026 om 18:02Farmacotherapeutisch kompas, bijwerkingen van Depo-Provera:
Zeer vaak (> 10%): zenuwachtigheid. Hoofdpijn. Buikpijn of -ongemak. Gewichtsverandering.
Vaak (1-10%): eetluststoornis. Depressie, slapeloosheid, angst, affectieve stoornis, geïrriteerdheid, verminderd libido. Duizeligheid. Spataderen. Misselijkheid, opgeblazen gevoel. Alopecia, acne, huiduitslag, pigmentatiestoornis. Rugpijn, pijn in de extremiteiten. Menorragie, metrorragie, dysmenorroe, amenorroe, vaginitis, vaginale afscheiding, gevoelige of pijnlijke borsten. Vochtretentie of oedeem, asthenie, vermoeidheid, reactie op de injectieplaats, persistente atrofie of vorming van kuiltjes op de injectieplaats, nodus of knobbel op de injectieplaats, pijn of gevoeligheid op de injectieplaats. Afwijkend cervixuitstrijkje.
Reageren