Zoeken Vraag het forum

pil en zwanger??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meisje 16

Ik heb een vraag over mijn pil en de morning-afterpil.

Ik slik de combinatiepil en heb op zondag 15 juni mijn laatste pil genomen. Mijn stopweek begon op maandag 16 juni. Op vrijdag 21 juni heb ik de morning-afterpil ellaOne genomen, omdat het condoom tijdens de seks in mijn stopweek is gescheurd. hij was niet gekomen er in

Het is nu zaterdag 22 juni (dag 6 van mijn stopweek) en ik ben nog niet ongesteld geworden. Normaal begint mijn bloeding meestal op zaterdag, maar nu is er nog niets. Ik heb de pil vóór mijn stopweek altijd op tijd geslikt en geen pillen vergeten.

Mijn vragen zijn:
    – Is het normaal dat mijn bloeding nog niet is begonnen?
    – Kan de morning-afterpil mijn menstruatie uitstellen of overslaan?
    – Moet ik me zorgen maken over een mogelijke zwangerschap?
    – Wanneer zou ik een zwangerschapstest moeten doen als mijn bloeding uitblijft?

Ik begin maandag 23 juni weer met mijn nieuwe pilstrip.

3 reacties
    Reageren
    Suus

Antwoorden op al je vragen kun je ook in de bijsluiter van zowel pil als morning after pil terug vinden.
    Om te beginnen was de map al overbodig, want je gebruikt de pil.
    Door de map zal idd je menstruatie ontregeld zijn.
    Een zwangerschapstest kun je twee weken na het laatste onveilige contact doen.
    En omdat je de map hebt gebruikt, ben niet meer door de pil beschermd als je na je stopweek weer na 7 dagen begint!
    Dit telt als starten op een willekeurige dag.
    Lees de bijsluiter van je pil / map door, daar vind je precies terug hoe dit werkt of kijk op bijvoorbeeld Apotheek.nl voor informatie.

Reageren
    meisje

dus die map was eigenlijk niet eens nodig? ik stress veel dus vandaar dat ik hem heb genomen

Reageren
    John (moderator)

In de stopweek ben je gewoon besche4rmd door de pilt. Ook dat kun je dus in de bijsluiter vinden

Reageren
Reageer op: pil en zwanger??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.