De pil vraag

Wanneer je de stopweek hebt maar je bloed nog niet, kun je dan onveilig gemeenschap hebben? Of kun je dan ookz zwanger raken? Please helppp

Reageren

Ipv op een forum om hulp vragen,had je ook de bijsluiter van je pil even kunnen lezen.

Dan had je inmiddels geweten dat je pil in de stopweek bij correct gebruik gewoon doorwerkt en je dus ook gewoon beschermd bent....

Reageren

Ik ben gewoon angstig en wil graag nog wat vragen stellen. En inderdaad dat had ook gekund maar heb er niet aan gedacht

Reageren

Wanneer je ongesteld wordt in de stopweek is het dan onmogelijk zat je zwanger bent? Ik was eerste stopweek 7 dagen ongesteld, tweede stopweek maar 3 dagen. Kan het zijn dat door de pil de menstruatie minder is?

Reageren

Dat is toch normaal.... Als je de pil goed gebruikt raak je niet zwanger

Reageren

Dus het is niet mogelijk om zwanger te zijn als je al 2 x gebloed hebt in stopweken. Ik maak me een beetje zorgen omdat ik de eerste keer gewoon zeven dagen ongesteld was en de tweede keer drie dagen. Vraag me af of dat ‘normaal’ is

Reageren

ik had al geschreven dat het normaal is

Reageren

Bedankt voor je reactie en sorry maakte me een beetje zorgen. Omdat ik weleens gelezen heb dat vrouwen soms zwanger zijn terwijl ze wel bloeden in de stopweek

Reageren

Als je de pil goed gebruikt raak je niet zwanger. En als je pas met de pil bent begonnen kunnen de bloedingen sowieso nog wat onregelmatig zijn

Reageren

Ja ongeveer 4 maanden nu dat ik m gebruik. Goed gebruikt, elke dag ook. Maar soms wel bv dat ik m vergat op zelfde tijdstip en slikte ik m nog wel de zelfde dag. Is dat dan ook prima, werkt die dan ook goed?

Reageren

je moet toch echt eens de bijsluiter gaan lezen...
    De pil iets later innemen is geen probleem als het maar geen 12 uur later is het oorspronkelijk tijdstip

Reageren

Bedankt voor je reactie. Nee vaak nam ik m dan bijvoorbeeld 6 uur later in Max. Nooit 12 uur voor zo ver ik me herinner

Reageren

dan is het goed. Alhoewel het beter is om toch op tijd de pil te nemen. af en toe eens wat later kan geen kwaad maar als je dat vaker doet is dat niet goed. Zorg dus dat je op tijd neemt. Je kunt het in de agenda van je GSM zetten zodat je het niet kunt vergeten.

Reageren

Ja ik probeerde het altijd op tijd te nemen, soms gebeurde het dat ik het toch vergat maar dan nam ik het snel wanneer het in me op kwam. Komt het vaak voor dat vrouwen ongesteld worden en toch zwanger zijn?

Reageren

Nee

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: De pil vraag

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe