Zoeken Vraag het forum

Pil te vroeg

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Saar

Hallo
    Normaal stop ik de maandag altijd met de pil en krijg dan op zaterdag mijn maandstonden. Zaterdag zat ik met een festival, waardoor ik besloot om dus maandag niet te stoppen en de pil door te nemen. Normaal neem ik mijn pil altijd rond 20u. Zaterdag heb ik die al om 13u genomen voor ik vertrok naar het festival. Kan dit kwaad? De dag erna moest ik werken en heb ik hem maar om 23u genomen. Ik heb vandaag (maandag) onbeschermde seks gehad. Ben ik nog beschermd doordat ik de pil die zaterdag te vroeg heb ingenomen? Normaal zou ik nu eigenlijk mijn maandstonden hebben en heb ik net de eerste week ingenomen.
    Moet ik een MAP nemen of ben ik nog beschermd?
    Alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    Suus

Dat maakt voor een keer niet uit.

Maar dat had je ook in de bijsluiter van je pil terug kunnen vinden

Reageren
    Aline

Ik las op het forum iets van 12u en 36u. Ik neem nog maar net de pil, kan je uitleggen wat deze tijden betekenen?

Reageren
    John (moderator)

Tussen 2 pillen mogen niet meer dan 36 uur zitten.
    12 uur na het gebruikelijke tijdstip is ook 36 uur.

Reageren
    John (moderator)

Nee dan kan geen kwaad

Reageren
Reageer op: Pil te vroeg
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.