Zoeken Vraag het forum

Pil te vroeg ingenomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

hoi, ik ben een meisje van 17 en slik altijd stipt optijd de pil. Nu heb ik de pil perongeluk 8 uur te vroeg genomen en daarna de pil wel weer rond 9 uur(savonds) geslikt. Ben ik nu nog wel gewoon beschermd? Of is het erg als ik onveilige seks heb gehad?

22 reacties
    Reageren
    Lisa

Ik heb de pil de volgende dag weer om 9 uur geslikt dus niet twee pillen op dezelfde dag
    O

Reageren
    John (moderator)

Tussen 2 pillen mogen niet meer dan 36 uur zitten.  Als dat zo is, is er niets aan de hand

Reageren
    Lisa

ik geloof 20/21 uur. Ben ik gewoon beschermd al die tijd?

Reageren
    John (moderator)

Dan ben je gewoon beschermd

Reageren
    Lisa

Ik zit nu in mijn stopweek en word meestal dinsdags ongesteld maar kan het ook een keer afwijken? Ik kan toch niet zwanger zijn en daardoor niet ongesteld worden?

Reageren
    John (moderator)

Je menstruatie kan zeker wel eens keer eerder of later komen. Dat is niet vreemd hoor. Het weer kan daar ook een rol spelen en ook stress… gewoon rustig afwachten.

Reageren
    Lisa

oké, dankjewel!

Reageren
    Lisa

het is nu al onderhand woensdag in mijn stopweek en echt geen tekenen van menstruatie… ik kan toch niet zwanger zijn als ik ewoon beschermd was

Reageren
    John (moderator)

Het is pas woensdag….  Gewoon rustig afwachten en niet stressen, want dat kan wel invloed hebben..

Reageren
    Lisa

Ik weet dat stress invloed kan hebben maar ben het nog nooit zo laat geweest, terwijl ik al wel vaker gestresst ben geweest in mn stopweek

Reageren
    Lisa

nog een keertje voor de zekerheid.Ik slik de pil altijd rond 21:30/21:45 nu heb ik in de tweede week van mijn pilstrip zaterdags de pil al rond 14:00 geslikt ivm een feest avonds. Volgende dag wel weer rond 21:30/21:45. Zit niet meer dan 36 uur tussen beide pillen. Ben ik dan gewoon beschermd geweest? Of is er een kans dat ik zwanger ben als ik die zondag daarna onveilige seks heb gehad.

Reageren
    John (moderator)

Als er niet meer dan 36 uur tussen de beide pillen zit is er niets aan de hand. Daarnaast zou een vergeten pil in de tweede week sowieso geen probleem zijn

Reageren
    Lisa

oke maar stel dat toch mn menstruatie uitblijft. Dan kan het dus niet door zwangerschap komen?

Reageren
    John (moderator)

Van hetgeen je hier hebt beschreven, zou je niet zwanger moeten raken.

Reageren
Reageer op: Pil te vroeg ingenomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.